Navigation

Virtuaalifoorumi Keskusta

• Register
    • Login
    • Search
    • Categories
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Groups

Suomenhevoset

Keskustelu
    63
    649
    14105
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • Siguri
      Siguri last edited by Siguri

Keskustelua suomenhevosharrastajille

Esittele tallisi, tutustu suomenhevosharrastajiin, tarjoa tai etsi hevosia jalostukseen...

Hyödyllisiä linkkejä

Virtuaaliset Suomenratsut

• Aikuisten suomenhevosten laatuarvostelu
      • Suomenhevosvarsojen arviointi
      • VSR-Cup koulu ja este
      • VSR-Cup kenttä ja valjakkoajo

Virtuaalinen suomenhevoskantakirja
      Suomenhevonen Virtuaaliwikissä

Miten on kevät sujunut ilman Keskustaa? Ovatko suokit päässeet kiertämään hyvin laatiksia tai onko varsoja syntynyt? Miltä loppuvuosi näyttää? 😊

Kuuralehto & Korpihovi - sh
      Virginia Royal & Wayward - pv
      Amarante - barokit
      Sherwood & Vinyamar - ponit
      Jokitanhua & Villa Castor - piirretyt
      Saarnio & Sindaril - muut
      Myrttisuo

Sippe 1 Reply Last reply Reply Quote 3
      • Jenna
        Jenna last edited by

Räiskyvässä ollut jokseenkin hiljaista nyt kevään aikana mutta toukokuussa kävi Tanja kävi hakemassa itselleen KERJ-I, joka on iloinen ylläri. Itsehän siis odotin sille "vain vahvaa kakkosta", joten oli kiva saada se tuonne ykköselle. Tammasta voisi vielä varsan tai pari saada, jos se jollekin kelpaa. On vähän harvinaisempaa sukua vaikka sinänsä isänisä kyllä tulee siellä sun täällä vastaan.

Varsojakin olen vähän pohtinut mutta ei sille ole mitään tapahtunut ainakaan vielä.. Yksi astutus on mulla varattuna @felissa n Ässästä mutta vielä pitäisi valita kahden tamman väliltä (ja tehdä sivut). Tänä vuonna räiskyväläisiä syntynyt vasta yksi, se tuolla helmikuussa.. Mutta ehkäpä näitä vielä saadaan tälle vuodelle lisää...

Räiskyvä - kenttäsuomenhevosia
        Heimdall - kenttä puokkeja ja ratsuponeja
        Hadaway Ranch - tarinaprojektintapainen
        Tammilehto - poneja
        KK Bailador - kisoja vuodesta 2007

Maastoestejaos - MEJ

Sähköpostiosoite vaihtunut 1.5., uusi osoite jenna03515@gmail.com

1 Reply Last reply Reply Quote 2
        • M
          Minni last edited by

Meillä on Storyssa syntynyt pari kasvattia ja hevosia käynyt laatiksissa. Nyt vain valmistellaan loppuja laatiksiin ja katsellaan kenestä tehdään kasvatteja täyttämään aukkopaikkoja jalostuksessa.

Blogi // Virtuaali index // YLA // Tarinahevosdisco

1 Reply Last reply Reply Quote 1
          • M
            Mari H last edited by

Mullakin on suomenhevosia jo huimat neljä kappaletta 😮
            Amppa on oripoika josta tämä "hullutus" lähti 😌 Hän voisi vielä yhden tai kaksi tammaa ottaa vastaan jos jollakin on mielenkiintoa.
            Sitten löytyy Ampan tytär Helmi, Helmiahon kasvatti Hurmis sekä uutukaisin, vielä nuori Jatsi.
            Ei näitä näin montaa pitäny hommata, mutta minkäs teet 💁

Islanninhevostalli Ljóma
            Glowdale Farm
            Sekalainen sakki

• Laura
              Laura last edited by

Mie oon kovasti seurannut sivusta suomenhevosporukoiden toimintaa, mitä nyt sitä on ollut keskusta-tauon aikana. Kovasti oon haaveillut, että saisin varsan jonka suvussa mun jo edesmennyt lempiheppa Nero, oon yrittänyt kyttäillä jälkeläisten kotitallien myyntejä mutta ei oo vielä tärpännyt 😄 Oon kans kierrelly miun omistamien Neron jälkeläisten jälkeläisten talleja, stalker vibes...

:fire: tällä hetkellä mie vaan velmuilen muutaman suosikkihebon kanssa (huviluoto on lomalla)

Serena 1 Reply Last reply Reply Quote 1
              • Serena
                Serena @Laura last edited by

@laura Hep! Mulla on Varpu jolla ei oo vielä jälkeläisiä. Saa käyttää 🙂

VRL-09334 // Jeili / Rushock Bog / Kuunokka // Elvensby

“No one tells you that sometimes heaven comes at a price,
                and that price is hell.”

Laura 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • Laura
                  Laura @Serena last edited by

@serena hei ihana Varpu! ❤ oisko siulla ollut oria tälle, miun suomenhevoskokoelma koostuu tyyliin yhdestä orista ja tammasta atm 😄

:fire: tällä hetkellä mie vaan velmuilen muutaman suosikkihebon kanssa (huviluoto on lomalla)

Jenna enna Serena 3 Replies Last reply Reply Quote 0
                  • Jenna
                    Jenna @Laura last edited by

@laura Mulla vois olla Varpulle sopivia puolisoja Ruhtinas, pienori Peikko tai Huuma. Poijjaat kisaavat porrastetuissa ja jossakin vaiheessa olisi tarkoitus pyörähtää KERJL.

(Peikon emältä puuttuu KERJL palkinto sivuiltaan.)

Räiskyvä - kenttäsuomenhevosia
                    Heimdall - kenttä puokkeja ja ratsuponeja
                    Hadaway Ranch - tarinaprojektintapainen
                    Tammilehto - poneja
                    KK Bailador - kisoja vuodesta 2007

Maastoestejaos - MEJ

Sähköpostiosoite vaihtunut 1.5., uusi osoite jenna03515@gmail.com

1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • Siguri
                      Siguri last edited by

@Laura mulla ois kans tarjota Varpulle oreja: Hattara, Valonkantaja, Reinar, Kimurantti sekä toistaiseksi kisaamaton Hurma!

TJ: Muutama evm-suokki. Suokit lähdössä seuraavaksi kuoppaan, eli eivät kierrä laatiksia vaan ovat tällä hetkellä ns. valmiita.

t. Murmanskin Taika-Marsa
                      https://tiritomba.net/kuuralehto/tammat/murmanskin-taika-marsa/
                      *Vastaanottaa max 2 oria

t. Ruisraina
                      https://tiritomba.net/kuuralehto/tammat/ruisraina/
                      *Vastaanottaa 1 orin

t. Taavettilan Niinu
                      https://tiritomba.net/kuuralehto/tammat/taavettilan-niinu/
                      *Vastaanottaa 1 orin

o. Tuuren Valkohaamu
                      https://tiritomba.net/kuuralehto/orit/tuuren-valkohaamu/
                      *Vastaanottaa 1 tamman

o. Tarutoteemi
                      https://tiritomba.net/kuuralehto/orit/tarutoteemi/
                      *Vastaanottaa max 2 tammaa
                      *Poikkeuksellisesti käy koittamassa kolmospalkintoa ERJL ja KRJL nyt kesäkuun tilaisuuksissa

Amarante - barokit
                      Myrttisuo

• enna
                        enna @Laura last edited by

@laura Mä voisin kans lykätä muutaman herran tarjolle 🙂 Hemmo käy vielä jossain vaiheessa KERJL ja sitten menee kuoppaan. Muskotti odottelee jälkeläisnäyttöjä laatiksia varten. Hikalla on vielä oma kilpaura kesken kenttäratsastuksessa, minkä jälkeen aletaan valmistautua laatiksia kohti 🙂

VRL-14704
                        Hiivurin Suomenhevoset (Muistosivut)
                        Gullgruve
                        Mahlakorpi

• Serena
                          Serena @Laura last edited by

@laura No siis mun 3p oreista kaikki käytettävissä ja toki ulkopuolinenkin käy! 🙂

VRL-09334 // Jeili / Rushock Bog / Kuunokka // Elvensby

“No one tells you that sometimes heaven comes at a price,
                          and that price is hell.”

• Viixi
                            Viixi last edited by

Syyn Kartanolla arki rullaa rennosti eteenpäin kisaillessa ja laatiksia varten näyttöjä keräillessä. Muutama kesävarsakin syntyi ja niistä kolme on vielä myynnissäkin täällä.

Syyn Kartano
                            Drurybridge

• Crimis
                              Crimis last edited by

Meillä on ollut hyvinkin hiljaista, kun itse puskin tuossa vihdoin ja viimein koulun loppuun. Tulipa samalla tehtyä se perhanan tietokanta ja php-toteutus, vielä kun saisi sopivan hostin hommattua alle. Kunhan kaikki liian monta hevosta on sitten siellä kannassa niin voi omakin motivaatio nostaa päätään ku ei tarvii enää yksittäisten sivujen kanssa sählätä vaan keskittyä itse hevosten kanssa tekemiseen. Varmaan menee sitten ulkoasukin vaihtoon.. Ja joo, etusivun kuulumiset laahaa todellisuuttakin enemmän jäljessä. 😂

On meillä yksi vauva tänä vuonna syntynyt ja jäänyt kotiin, se on ihana. ❤ Kasvattimyyntiähän tässä voisi ruveta koostamaan, valmiita yhdistelmiä on kyllä mietittynä. Joko täällä on ihmisillä polttava hevoskuume, kun keskusta tuli takaisin? 😉

@Laura Varpulle sopivia sulhoja voi kattoa myös meidän 3-polvisista. 😃

Routaruusu - sh + she
                              Escapisme - pv + hairahdukset

Siguri 1 Reply Last reply Reply Quote 2
                              • Siguri
                                Siguri @Crimis last edited by

@crimis Ihana Surku 😍 Aina ihan superhauskaa nähdä omia hevosia/kasvatteja toisten hevosten suvussa - nytkin jopa viidennessä polvessa! 😱 (Ja onnea myös valmistumisesta!)

Meille syntyi keväällä aivan ihanat teemavarsat Vanda ja Vision! 😆 Myös kuoppaan mennyt/hyvää vauhtia matkalla joitakin hevosia, lähinnä evm-sukuisista, ja laatiksiin on tällä hetkellä hyvät jonot tekstejä vaille olevia hevosia 😎

Amarante - barokit
                                Myrttisuo

• Naella
                                  Naella last edited by

Mulle on ilmaantunut jopa seitsemän suomenhevosta, joista Edda on palkittu jo neljällä ykköspalkinnolla eli SLA-I, KRJ-I, ERJ-I & KERJ-I ! Viimeviikolla syntyi kaksi suomenhevoskasvattia Muska ja Valtteri ja remmiin liittyy vieroituksen jälkeen vielä ihana syyläinen Kallopelikarnevaali ❤

Mangovia - Malmbackan kartano - Clarkenes

1 Reply Last reply Reply Quote 4
                                  • Crimis
                                    Crimis last edited by

@Siguri kiitos! Samaistun tähän omien hevosten/kasvattien bongailuun 😄

@Naella aivan ihana Muska 😍 Ruosteliljasta on tullut niin hieno ❤

Routaruusu - sh + she
                                    Escapisme - pv + hairahdukset

• alaera
                                      alaera last edited by

Ihana suokkitopa, woe pojat että tätä on kaivattu!! 😍

@Siguri VandaVision OML, koska oletan et (luonnollisesti) jätät muksun tästä yhdistelmästä kotiin, niin mä haluan sitä siitä muksusta aikanaan varsan! 😂

@Naella & @Crimis ihania varsuleja teillä! 😍

Mä sain kans kasvattimyynnin aikaan discordissa ja yksi sieltä lähtikin Sylvin matkaan Myrskylään! 💪 Pitäis vissiin tehdä tänne Keskustan puolelle kans topa, nyt kun taas pystyy. Lisäksi mua vähän kutkuttelis pitää toistamiseen juhannuserkkarit suokeille, nyt vähän enemmän tapahtumaluontoisena et, osallistujat saisi vaikka päiväkirjasisältöä tai jotain. 🤔

Haltiasalo kansallishevosia vuodesta 2014

1 Reply Last reply Reply Quote 5
                                      • Laura
                                        Laura last edited by

Ihana että heti jengi heitti oreja tarjolle, mie kahtelin näitä jo läpi nopeasti mut hirveen vaikee päätös niin pohdin viel 😂

@Crimis hei teillähän näyttää olevan Vuornan Sulostui jonka suvussa on kans Anopinkauhu, ihana bongailla tammaa sieltä täältä ❤️

• Lissu T.
                                          Lissu T. last edited by Lissu T.

Stressiä ja väsymystä, saa tulla hakemaan! 😄 Kulunut vuosi on ollut melkoisen kuluttava, ja kevät on mennyt melkein virtuaalikoomassa. Kaikki jumittaa ja myöhästyy, mikä on tietenkin ihan oma vikani. Keskustan puuttuminen vaikutti ainakin minuun paljon lamauttavammin kuin osasin arvatakaan, ja voi että oli ihanaa kun @alaera laittoi viestiä, että Keskusta on taas pystyssä!! Kyllä tätä on ollutkin ikävä. ❤ Niin hienoa ja ihanaa nähdä tuttuja nimimerkkejä ja suomenhevostopa! ❤ 🎊

Susirajan elikoita on palkittu, erityisen ylpeä olen Inarista. Jokusen voisi käyttää YLAssa hakemassa edes sen kolmosen, ja ties miten monen voisi kuopata. Pitäisi vain raaskia. 😄
                                          Kurjenpesän puolella on vieläkin hiljaisempaa. Tihvinä kyllä meni ja voitti viime kuussa suomenhevosten 5v ikäryhmäosakilvan, ja sekös minua naurattaa, kun olen elikon kirjoittanut tuollaiseksi pullasorsaksi. 😄

Olisi hirveä hinku myydä jokunen kasvatti, kuviakin olisi työntää mukaan, mutta kappas kummaa, sukujen pituudet ja semmoiset pikkujutut eivät ihan meinaa kohdata nykyisellä hevosmateriaalilla. Vähänkö mä olen lahjakas. 💪

/ jaa kuka on vähän innoissaan emojeineen kaikkineen.. :DD

Kauria & A. Ismailov | Kurjenpesä | Tuoninen (myytäviä kenttäratsuja) | Susiraja

Tuomarointipyynnöt ja muut vastuuhommat vain sähköpostin kautta.

• Tinu
                                            Tinu last edited by

Mä remppasin Keskustan poissaolon aikana Hirttivaaran vihdoinkin uuteen uskoon ja ai että taas maittaa harrastella suokkien kanssa 😍 Tarkempaa selostusta löytyy mun pikseliponiblogista, mutta lyhykäisyydessään siis talli sai uuden ulkoasun, päivitetyt tekstit ja piirroskuvat vaihtuivat valokuviksi. Toki piirretyt yksilöt saavat pitää kuvansa, joten ainakin hetki mennään siis "sekatallina".

Saatoin ehkä vaan rajoittaa tuota tallin hevosmäärää ihan liiaksi, kun tallissa on paikka 15 ja pihatossa 7 hevoselle.. Osan hevosista oon jo joutunut laittamaan väliaikaisesti evm-henkilöiden luokse asumaan, kun tilat on täynnä 😅 Täytyy katsoa, josko tämä tästä lähtee sujumaan kun vanhempi hevoskanta poistuu ja tilanne muutenkin tasaantuu vai joudunko heti remppahommiin ja tekemään laajennusta (todennäköisesti tämä jälkimmäinen skenaario) 😂

Hirttivaara : Sîr Angren : Trullinummi : Tinun Talli : Korpinmusta : Aasitalli Aasila : Pikseliponiblogi : Virtuaalivaruste
                                            Hiljaiselolla

• 1
                                            • 2
                                            • 3
                                            • 4
                                            • 5
                                            • 32
                                            • 33
                                            • 1 / 33
                                            • First post
                                              Last post