Mato Matalat ja kumppanit
-
Mä tiedän, että on jengiä jotka ei tykkää käärmeistä tai hämähäkeistä jne. jne. jne., joten jospa mä tekisin niille ihan oman kolonsa Jos täällä on muita jotka innostuu ällöistä ja karmivista lemmikeistä, niin tuokaa näytille
Keskustelun inspiroi (myyjän kuva) tän päivän uudesta tulokkaasta. Lucifer (ex. Pertti......), 4-v viljispoika. Hän kurkkas pään jo ulos piilostaan ja oon ihan myyty.
-
@nikki said in Mato Matalat ja kumppanit:
Lucifer (ex. Pertti......)
Minulla on vain yksi retorinen kysymys kaikille niille, jotka antavat eläimilleen maailman tylsimpiä ihmisen nimiä: miksi, Pertti, miksi?
Terkut Luciferille, hän näyttää oikein suloiselta ja on kovin komian värinen
-
@Alexiina-C Mä olin kanssa vähän... hmm.... yllättynyt. Sille on syynsä miksei hän oo enää Pertti
-
He said
-
Okei oikeesti loin tän koko topan vaan mun käärmettä varten lmao, mut onhan tää nyt söpö ku mikä! Välillä kurkkii ulos tuolta luolastaa ja sit se totee et jaa ja menee takas nukkuu.
mooooodKerran se kävi ihan ulkona juomassa: -
@nikki said in Mato Matalat ja kumppanit:
Okei oikeesti loin tän koko topan vaan mun käärmettä varten lmao, mut onhan tää nyt söpö ku mikä! Välillä kurkkii ulos tuolta luolastaa ja sit se totee et jaa ja menee takas nukkuu.
mooooodKerran se kävi ihan ulkona juomassa:Onko tuo käärmeen ainoa vesiastia? Omista käärmeajoista on toki aikaa, mutta muistelisin että käärmeen tulisi mahtua vesiastiaan tarvittaessa kokonaan. Voin toki muistaa väärinkin, kun ei omia enää ole ollut viiteen vuoteen
Mulla oli aikanaan kaksi käärmettä, viljakäärme Otso ja kuningaspython Martta. Kummatkin oli kivoja lunkkeja ja kivoja kavereita ja vähän on viimeaikoina toki hotsitellut hommailla uudestaan terraariot. kuvia ei nyt näköjään ole laittaa kun en osaa yhtään käyttää keskustaa puhelimella
-
@Kopoin On joo, käärme tuli terroineen kaikkineen myyjältä. Mulla on jo tilauksessa isompi Samaten lämpömatto, tän mukana ei tullut mitään lämmitysjuttuja.
-
@nikki no höh, onpas typerää ettei mitään lämmönlähdettä tullut mukana toivottavasti tulee lämpömatto nopsasti, on kuitenkin tosi tärkeä että joku lämmönlähde löytyy!
Uuden terraarion myötä kannattaa myös vaihtaa kuivike semmoiseen että käärme pääsee kaivautumaan. Esim ulkohuusseissa käytettävä turvepohjainen kuivike toimii tosi hyvin ja on halpaakin! Mulla aikanaan oli ekana käytössä mörttiröpö, mutta käärme innostui ihan täysillä kaivautumaan siihen kun vaihdoin turpeeseen ja kun sitä laittoi runsaan, about 10cm paksun kerroksen ️ -
@Kopoin Kiitos vinkeistä, tilasin turvetta tossa päivällä kanssa Lämpömaton ja uuden vesiastian laitan heti kun saapuu, mutta varmaan viikon-parin päästä kun matonen on vähän tottunut uuteen mestaan niin tyhjennän ja kuuraan koko terran, laitan turvepohjan, uudet sisusteet ja yhen taustaseinän, jossa voi kiipeillä. Kevyt aromi jo tossa terrassa ja näyttää siltä, ettei sitä oo pesty kertaakaan matosen asuinaikana.
-
@alexiina-c said in Mato Matalat ja kumppanit:
Minulla on vain yksi retorinen kysymys kaikille niille, jotka antavat eläimilleen maailman tylsimpiä ihmisen nimiä: miksi, Pertti, miksi?
Minä haluan puolustaa kaikkia maailman Perttejä! Meillä oli hamsteri, jonka kutsumanimi oli Pertti ja se oli sen takia, että sen virallinen nimi Opossums Bertil, niin ei siitä nyt voinut tulla mitään muuta kuin Pertti, näin suomalaisittain
Puhumattakaan sitten yhden tutun kuningaspythonista, joka pitkän fundeeraamisen jälkeen sai nimekseen Mato. -
Puhumattakaan sitten yhden tutun kuningaspythonista, joka pitkän fundeeraamisen jälkeen sai nimekseen Mato.
No Mato nyt sentään on ihan looginen Pertistä en sano mitään...
-
Hahah, ristin mun harjasgekon Ötökäksi ja viljakäärmeen Loimuksi
Onnittelut uudesta lemmikistä @Nikki Kohtahan on talvilepokausi edessä, niin ota kaikki irti vielä kun mato on virkeänä
Jos jossain kohtaa alkaa tuntumaan ettei lämpömatto toimi sun käytössä, niin suosittelen lämpölamppuihin tutustumista. Mulla oli ihan perus pöytälampussa kiinni ja terran ulkopuolella ettei liero päässyt kiipeilemään siihen (ja näin polttamaan itseään). Muistan kun joskus aikanaan herppiporukassa oli paljon puhetta siitä onko lämpömatot turvallisia, jollain oli kai tullut joku viallinen kappale joka oli lämmennyt niin että kärmes oli palanut - mutta mene ja tiedä sitten miten yleistä on, eiköhän ne olisi myynnistä vedetty jos olisivat oikeasti vaarallisia.
-
@Jesse Mä itse asiassa eilen illalla tutkin lämpölamppuvaihtoehtoja, koska palamis- ja tulipaloriski on ilmeisesti melko yleinen lämpömaton kanssa Justiinsa jonkun viljis Facebookin viljisryhmässä kärähti.
-
@jesse Ötökkä ja Loimu on IHANIA! Ja nimet sopii kuin napit silmään
-
Nostellaan piiitkästä aikaa!
Lucystä sen verran updatea, että toi mun tappajaterrieri ilmeisesti kuuli tai haistoi tms. kärmeksen olemassaolon eikä oppinu rauhoittumaan sen kanssa, joten Lucy valitettavasti joutui matkaamaan eteenpäin Herra pääsi kuitenkin kotiin jossa on ennestään mm. käärme ja tarantula, ja ostaja kertoo vähän väliä kärmeksen kuulumisia Mua harmitti paljon luopua nuudelista, mutta tuun varmasti hommaamaan toisen varmaan sitte aikanaan, kun oon työssäkäyvä ja Balboa ei enää oo. Vaikka toivon tietysti että se on vielä monta vuotta