Harrastajien esittelyketju
-
Hups. Jos vaikka sen kunniaksi, että vahingossa esitin bussikuskille mobiililipun sijaan tän viestiketjun, vippaisin itsekin kehiin kotimatkan mittaisen panokseni
Oon 26-vuotias ja koko ikäni pk-seudulla asunut. Olin pienenä megaujo ja vähän oon vieläkin, ja oon siksi virtuaalijutuissakin ehkä monelle vähän etäinen/vieras – pidän ääntä itestäni lähinnä "virallisissa" asioissa (tapahtumat, jalostus- ja myyntiasiat) ja niissä tarinayhteisöissä, joissa kulloinkin satun olemaan. Ihan kiva siis korkata Keskusta pienellä esittäytymisellä
Mun virtuaaliharrastus alkoi yhä sydäntä lähellä olevasta tarinapuolesta, kun ala-asteikäisestä asti hoidin milloin missäkin ja kirjotin eri tallien freebok-hoitokirjoja täyteen. Seppeleessä oon ollut pisimpään, ehkä vuodesta 2008 tai 2009? Rakastan lukemista, kirjottamista ja piirtämistä, ja ellen tee jotakin niistä niin vähintäänkin suunnittelen tekeväni ja ideoin.
Mulla on paljon piirrospuoliverisiä (mm. nämä ja coupien kanssa tarinaesteheppoja), mutta on ollut suokkejakin ja aina jokunen poni. Tykkään kasvattamisesta, koska hevosten ulkonäön ja nimien keksiminen on kivaa. Rakentelen itelleni sukulinjoja, joista omat lempparini on tää tammalinja ja tää (lempihevosten esittelylle ois kiva saada vaikka omakin topik, ois nimittäin kiva nähdä muiden tärkeitä hevosia ja kuulla miks just ne on sitä!). Talleja en jaksa tehdä ja ylläpitää, mutta tykkään askarrella ruusukkeita ja esteitä, joten jos on aikaa, järkkäilen rennosti yksittäisiä tapahtumia, kuten nyt Pariisin kisaviikkoa, irtonaisissa tiloissa.Luottamustehtävät oon oikeestaan tiputellut matkasta, kun ei oo hirveesti aikaa harrastaa. Vähäinen vapaa-aika vaan hupenee johonkin... Tykkään uusien reseptien kokeilemisesta, leipomisesta ja kakkujen koristelusta ja meidän nelivuotiaasta höntistä koirasta Käyn melko aktiivisesti juoksemassa ja haluun jatkaa taas säännöllisesti ratsastamista nyt kun maisteriopinnot tuli valmiiksi! Hevosnaisen tyttärenä oon ollut talleilla saappaankorkuisesta (vaikkakin niin höntsäillen, etten oo kummoinenkaan ratsastaja; oon enempi fiilistelijä ja paijailija :D) ja vaikeahan siitä on eroon opetella - enkä haluaiskaan!
-
Jenna 29v täällä moi! Viime vuonna Vantaalle muuttanut labrahoitaja (koulutukselta siis bioanalyytikko), joka tekee kolmivuoroa sairaalan labrassa. Mukana elämässä mies ja kaksi omaa ruskeaa labradonnoutajaa. Vanhempi koira, Sofi, täyttää heinäkuussa 9-vuotta ja nuorempi, Dana, elokuussa 6-vuotta. Lisäksi säännöllisen epäsäännöllisesti mukana kulkee myös syyskuussa 2-vuotta täyttävä sijoitukseen laitettu pentu, Jade. Tai eihän se enää mikään pentu ole.. Ja juhannuksena pitäisi tulla uusi pentue tuolle Danalle.
Vapaa-ajalla (silloin kuin sitä on..) tulee luettua kohtuullisen paljon sekä katsottua telkkarista true crime dokkareita. Koirien kanssa tulee ulkoiltua ja monesti koirien kanssa lähdetään marjastamaan ja sienestämään. Jos sattuu sopivasti että meillä miehen kanssa on yhteinen vapaa viikonloppu niin sään salliessa saatetaan lähteä veneilemään ja telttailemaan. Leipomisesta myös tykkään mutta nykyisin tulee tehtyä lähinnä juustokakkuja tai pullaa, joskus saatan repäistä ja kokeilla jotain täysin uutta reseptiä.
Tämän harrastuksen parissa pyörinyt vuodesta 2002 tai jostain sieltä, ensin hoitajana MSN yhteisössä tms. olleella tallilla, sittemmin siirtynyt hoitajana jollekin muulle tallille ja jossain kohtaa sitten omiakin talleja laittanut pystyn. Pitkäaikaisin projektini on viime vuoden vähän hiljaisemmalla elolla ollut Kisakeskus Bailador, joka on mukana menossa ollut uvodesta 2007. Lisäksi suokit ovat olleet pitkään mukana, ensin oli Finnhorse Ranskassa ja myöhemmin talli muutti Sipooseen ja kantaa nimeä Räiskyvä. Alusta asti näillä suokeilla on kisattu porrastetuissa ja kenttäpelit on ollut mukana alusta asti. Nykyisin Räiskyvästä ei oikeastaan paria vanhempaa yksilöä lukuunottamatta muita painotuksia löydykään. Tai kyllä näillä kisataan myös maastoesteitä vaikkei sitä missään suoranaisesti mainitakaan.
Jotkut saattavat muistaa myös Wonderfull Stallionsin, joka oli aikanaan oriasema, jossa oli erilaisia oreja. Homma vähän levähti ja sitten tulikin Heimdall, jossa alkuun oli lähinnä erilaisia puoliverisiä ja rotuponeja eripainotuksilla mutta nykyisin lajivalikoima on kaventunut kenttään ja maastoesteisiin. Lisäksi homma on selkiytynyt myös sen verran, että kasvatellaan puoliveisiä ja ratsuponeja sekä mahdollisesti niihin soveltuvia rotuja (täysiveriset, isot ponit) vaikka vielä listoilta löytyy pari muutakin Wonderin ajoilta,
-
Täällä esittäytyy Milja H., pian 22 vuotta täyttävä nuori nainen. Virtuaaliharrastamisen aloitin joskus 2010-luvun taitteessa, tarkkaan en muista koska "ura" alkoi vanhoista legendaarisista kaohoitoloista ollessani alakouluikäinen. Mutta VRL-tunnus on luotu muistaakseni tuolloin 2010. Eli muutama vuosi on täällä tullut pyörittyä. Ja ei, virtuaalinicki ei ole millään tapaa liitännäinen omaan nimeeni ja tämä tuntuu tulevan monille täytenä yllätyksenä!
Pidän majaani Suomen Nälkämaassa eli tutummin Kainuussa, vielä tarkemmin Kajaanissa. Juuret vetävät kuitenkin pohjoiselle Pirkanmaalle, missä lähes koko sukuni asustelee edelleen. Opiskelen tällä hetkellä viimeisiä kuukausia ammattikorkeakoulussa, alana matkailu(n restonomi). Paperit pitäisi saada joulukuussa, mutta katsotaan kuinka käy. Tällä hetkellä asustelen vielä hetken yksin koirieni, pian 10 vuotta täyttävän Sulon ja alle puoli vuotiaan Lucan, kanssa. Heinäkuun puolivälissä kuitenkin olisi edessä yhteenmuutto poikaystävän kanssa, jolloin ukkovalta taloudessa sen kuin kasvaa.
Olen melkoinen jokapaikanhöylä ja teenkin todella paljon asioita. Monet miettivätkin, että miten mulla riittää aika ja ennen kaikkea, miten minä oikein jaksan. Opiskelun, poikaystävän ja koirien lisäksi mun päiviäni rikastuttaa työt vastaanottovirkailijana, rooli opiskelijakuntani hallituksessa sekä hevoset. Valitettavasti jälkimmäinen on jäänyt vähän vähemmälle nyt kesän alkaessa, koska teen vuorotöitä ja vuorot sattuvat juuri niille päiville, kun sopivia tunteja olisi tarjolla... Vanhoina harrastuksina mainittakoon uinti(/urheilusukellus), alttoviulun soitto, lentopallo, salibandy, telinevoimistelu ja partio, eli paljon on tullut kokeiltua eikä tuossa edes ole kaikki!
Virtuaalipuolella olen jo pidempään pyörinyt pääosin ravipuolella, mutta edelleen pienimuotoisemmin mukana pyörivät kenttähevoset. Mun valinnat ovat hieman ehkä hassuja, koska identifioin itseni lähes täysin kouluratsastajaksi nykyään. Kummastakaan lajista ei siis ole omakohtaista kokemusta, ellei lasketa lukemattomia kertoja TotoTV:n äärellä
-
This post is deleted! -
Ai kamala... "Vihaan" näitä esittelyjen kirjoittamisia, mut täsä mä taas oon!
Vuodesta 2012 asti mukana roikkunut "virallisesti". Sitä ennen stalkkailin taustalla hötönettiä ja talleja jne. ennen kuin äitiyslomalla/työttämänä päätin, että oma talli pystyyn! Ja siitä sai alkunsa ensimmäinen tallini, Vaahterapolku (joka tekee erittäin hiljaista ja hidasta henkiinheräämistä tuolla taustalla).Mutta joo, Mila-nimimerkki on ollut tosiaan käytössä "aina" ja piirrosheppailun puolella enemmän vaikutan.
Oikeassa elämässä "tottelen" nimeä Anni. Ikää on jo ihan tarpeeksi (ts. täytin 33v tänä vuonna). Kainuussa (Kajaanissa) asun miehen, pojan, kahden kissan ja koiran kanssa.Harrastuksia ei oikeastaan oo muuta kuin tää pikseliponeilu (yksi oma talli ja muutama hahmo siellä täällä), piirtäminen ja viime vuonna sain heräteltyä mun kahdeksan vuoden ajan tauolla olleen IRL-heppailunkin henkiin, joten voin sanoa harrastavani myös ratsastusta!
(((Ja kyllä. Olen edelleen ihan liian koukuttunut Supernaturaliin, vaikka koko sarja on kuollut ja kuopattu.))))
-
Helsingissä asustava 40-kymppinen mamma täällä. Virtuaalitallit on tullut aloitettua 2007 Seppeleen perustamisen yhteydessä. Sitä ennen ei ollut mitään käsitystä koko harrastuksesta, halusin vain tehdä kivan piirrostallin aikoinaan. Kestikin aikansa (vuosi-pari?), ennen kun sain edes hevosen rekattua VRL:ään, villipiä kisoja ja näyttelyitä tuli kyllä harrastettua.
Nykyisellään omia virtuaaliheppoja taitaa olla elossa noin 150+, kaikki piirrettyjä tai ainakin piiroskuvaa odottavia, joten ei ole piirrosaiheista pulaa. Harrastaminen kasvatuspuolella onkin tästä syystä melko hidasta, kasvatan suokkeja Saaristossa ja puokkeja Järnbyssä. Lisäksi sekalaisia rotuja muilla talleilla
Seppeleen omistus ja ahkerampi ratsastuskoulunpito on nykyään Salmalla ja Emmyllä, mutta piirtelen sinne kuvia ja teen päivityksiä edelleen.Oikeassa elämässä olen koulutukseltani farmaseutti ja hommaa riittää täysipäiväisesti apteekissa ja muissa asiantuntijatehtävissä. Olen myös opiskellut tietojenkäsittelyä, joten moni koodaushomma tuttua, mutta ei mikään intohimo, siksipä ulkoasuja tulee harvemmin muuteltua. Ehkä enemmän viilailen noita php/tietokantajuttuja taustalla. Työpäivät, varsinkin kiireiset, kuluvat hyvin pitkälti koneen ääressä, joten siksi yritän painottaa kaiken vapaa-ajan virtuaalitekemisen piirtämiseen, kirjoitusintoa harvoin löytyy... Luonteeltani olen aika introvertti, mutta sosiaalisimpina kausina aina sattuu ja tapatuu, eikä elämässä tylsää hetkeä ole vielä tullut. Tilannehuumori ja chandlermainen sarkasmi on myös vahvuuksiani, vaikkei sitä aina näissä piireissä huomaa
IRL-hevostelu on tällä hetkellä tauolla vähän terveyssyistä ja vähän koronan takia, tarkoitus palata aktiivisesti satulaan vielä. Takana 30 vuotta hevoskokemusta, ratsastustaito kuitenkin huitelee vaan vahvassa Helppo B:ssä. Pari kissaa löytyy kotoa. Soitan myös kitaraa ja pelaan seikkailu- roolipelejä, yritän urheilla ja pysyä poissa alakerran pubeista.
Joo ja vatuuhommat URL, tällä hetkellä tuuraan Pölhöä PKK:n kantakirjan YP:nä, tuomaroin samoin ja myös PKK-näyttelyissä. Lisäksi tyhjennän PKK:n jonoja. Aloitan myös uudestaan YLA:n rakennetuomarina. Ja VFA jatkaa taas nyt, kun Keskusta on bäck!
-
Moikka!
Mä oon tänä vuonna 28v täyttävä harrastaja Varsinais-Suomesta. Oon aikaisemmin harrastanut v-heppoja sellaisella hoitaja-meiningillä, mutta nyt tulin takaisin, joskus 15 vuotta sitten aloitin.
Opiskelen erityisopettajaksi, gradua vailla valmis, joka ei tosin oo kahden vuoden sijaisuuden takia edistynyt pätkääkään. Nyt jäin pois töistä että saan gradun loppuun. Mut hei, olin töissä ruotsinkielisessä koulussa!
Mun kanssa asustelee suomalapinkoiranarttu Vilja, kuusi päivää vaille 10kk!
Ainiin, oikeaa hevoshistoriaa ei ole ratsastuskoulun tai muun muodossa, vaan ala-asteikäisestä lähtien hoitanut naapurin kahta shetlanninponia.
-
Hei vaan! Pitkän linjan virtuaaliharrastaja tässä terve, 15+ vuotta ovat pikselihevoset olleet isossa roolissa elämässä mukana. Erityisalaani/kiinnostuskohteitani ovat western ja piirroshevoset. Kaikista eniten olen kuitenkin tarinaharrastaja!
Vastuuhommia täällä on WRJ:n ylläpito, Power Jumpin pumppaus sekä satunnainen tuomarointi PKK ja VFA.
Olen varmaan virtuaaliharrastajien keski-ikäluokkaa eli siinä kolmenkympin kieppeillä. IRL harrastan astrologiaa, "jotain muutakin henkistä", kirjoittamista ja piirtämistä, videokuvausta ja lähinnä The Sims 3:sen pelaamista. Fanitan ja keräilen 90-luvun lastenohjelmia (mm. Peukaloisen retket, Kaukametsän pakolaiset, YLE:n äänittämät Muumit, alkupään Pokémon, Alfred J. Kwak, Taavi Tonttu, Arthur...). Ammatilta olen Kaksosmaisesti kahta ihan eri ääripäätä eli media-assari ja puutarhuri, ja myös kääntäjän hommia olen tehnyt.
Hevosharrastus on tauolla. Haluaisin harrastaa nimenomaan lännenratsastusta, mutta valitettavasti siihen on mahdollisuudet aika pienet ja rajalliset täällä Suomessa. Unelma on muuttaa joskus Kanadaan, jonne tunnen ehdottomasti sielunvetoa. Haaveissa ja tavoitteissa on myös kirjoittaa kirja ja ohjata joskus elokuva.
Luonteeltani olen iloinen, optimistinen - joskus aika sähäkkä - ja muutenkin värikäs, mutta sitten taas toisaalta oikeastaan aika hiljainen (paitsi kotona). Muilta olen IRL saanut kuulla, että olen "visuaalinen", "omintakeinen", "ystävällinen" ja "viisas" - kommentoijiensa omia näkemyksiä siis, jotka enemmän tai vähemmän voin allekirjoittaa.
Eipä siinä kaipa ehkä joopa muuta. Hämäläiset kanssaharrastajat ovat tervetulleita laittamaan viestiä, jos haluaa (ja uskaltaa k:lta) treffailla
-
Jos sitten minäkin.
Virtuaalihevosia on tullut harrastettua varmaan puolet elämästäni, aluksi tietty hoitajana ja myöhemmin erilaisia talleja pyöritellen. Lopetin harrastuksen joskus vuoden 2006 tienoilla, mutta lopetus kesti vain noin pari vuotta ja täällä ollaan edelleen.
Elossa olevat tallit löytyy allekirjoituksesta. Näistä nimensäkin mukaan arabeja kasvattava al Qismat Arabians on pitkäikäisin tallini, se on perustettu vuonna 2009 ja juuret vievät vuoteen 2004. Arabien lisäksi erityisesti harvinaiset rodut ovat lähellä sydäntä ja niistä ehkä eniten amerikkalaiset askellajirodut. Toimin kahdeksan vuotta ARJ:n toisena ylläpitäjänä, mutta nykyään minulla ei ole vastuutehtäviä. Pidän myös virtuaaliblogia.
Oikeassa elämässä olen kuukautta vajaa 30v alunperin satakuntalainen, nykyään asun Etelä-Pohjanmaalla. Ammatiltani olen eläintenhoitaja ja sitä työtä teen. Vapaa-ajalla luen paljon, harrastan valokuvausta ja yritän pitää sekalaisen määrän huonekasveja hengissä. Kesällä kasvatan pieniä määriä hyötykasveja ulkona, mitä nyt rivitalon pienelle takapihalle saa tungettua.
-
Täältä löytyy muutamaa kuukautta vaille 25v ajoittain wanna-be aikuinen. Vhevosten parissa on tullut oltua vissiin jo reilu vuosikymmen ja viimeaikoina pääasiassa tarinahevosten kanssa.
IRL heppakokemusta on jostain yhdeksän vuotiaasta alkaen ratsujen ja ravureiden parista ja nykyään mukana kulkee elämäni ensimmäinen vuokrahevonen. Vaikutusalueena pääasiassa Etelä-Pohjanmaa, satunaisesti saatan viettää muutamia öitä Pirkanmaalla ja vheppojen ulkopuolella kirjoitan, tavoitteena saada tän vuoden aikana yksi romaani ekan version osalta valmiiksi ja jossain tulevien vuosien aikana sitten julkaisuun. Joskus käsistä löytyy myös kamera ja kuvattua tulee vähän sitä ja tätä.
-
Heippa,
mä oon 22-vuotias insinööriopiskelija Jyväskylästä, naapurikunnasta kotoisin, mutta teinivuodet Seinäjoen seudulla viettänyt. Arkea viihdyttää kaksi koiraa, joiden kanssa pääosin lenkkeilemään ja ehkä vielä vähän nuoremman kanssa etsitään sitä omaa juttua. Mejää harrastetaan epäaktiivisesti 12-vuotiaan kanssa, mutta mennään mummon tahdissa.
Mun oma ratsastustausta on aika mitätön. Pienenä kävin tunneilla ja yritin paljon, että tunneille olisin päässyt. Muutimme kuitenkin paljon, niin ikinä ei pitkäaikaista tallia ei ollut ja taas rahaa tai kyytiäkään talleille ei ollut. Siinä lopahti oma innostus ja viimeksi taisin ratsastaa kohta neljä vuotta sitten, kun tipuin ex-ravurin selästä, enkä sen jälkeen ole ratsastanut. Pieni palo kyllä olisi.
Muista edes, milloin aloittanut virtuaalimaailmassa. Mun harrastus ei ole alkanut suntuubista, vaikka se olikin tuttu vaan enemmän kiehtoi webbisivut, jossa pyöritin Selänteen tallia. Taisin suntuubissakin satunnaisesti hoitaa. Taukoa oli välissä ja myöhemmin löysin taas takaisin. Homma alkoi sillä, että ensin oli hoitajana ja olisiko joku yksäri saattanut olla.
Australia maana kiehtoi ja vuonna 2015 olikin pystyssä australianhevostalli Crampton. Vieläkin talli on pystyssä, vaikka ajatuksissani olen jo tallin useampaan otteeseen kuopannut. Kuitenkin rodun eteenpäin vieminen virtuaalimaailmassa kiehtoo liikaa sekä uuden veren luominen. Myös matkaratsastuksen aloittaminen ausseilla antoi lisäpontta tallille.
Toinen tallini on ravihevostalli Wäckelin, jonka on tarkoitus olla samalla tarinaprojekti, ehkä hieman heikohkolla menestyksellä. Wäckelinin lopetus ei ole taas ikinä käynyt mielessä, sillä vaikka en mikään isonimi olekaan ravipiireissä, porukka ollut vastaanottava alusta asti ja hevosten statistiikkojen ylläpitäminen on koukuttavaa.
Isoin ja rakkain projektini on Hopaivuoren tallimestari Camilla, jonka kautta tullut kirjoitettua (herttileijaa) kaksi vuotta jo!
Vastuuhommiani on tällä hetkellä VMRJ:n (matkaratsastusyhdistyksen) kilpailukalenterin ja arvonimilistan päivittely. Ja homma on leikkaa-liimaa-tyyppistä, niin onneksi helpolla selviää. Liian helppoa ei saa ikinä olla, vaikka lievästi sanottuna yritin vastuuta livetä, mutta silti toimin lisäpistetuomarina sekä WRJ:ssä että YLA:ssä.
-
Oi että, pakko itelläkin tulla tunkemaan itteni tänne.
Eli olen vastikään 22-vuotiaaksi kääntynyt Veera, paljasjalkainen oululainen aina syntymästäni asti. Opiskelen etananvauhdilla ylioppilaaksi, tulevaisuudessani kenties näen itteni vielä yliopistossa penkkiä kuluttamassa englannin, historian tai informatiikan parissa, mutta aina näyttää mitä musta isona tulee. Vapaa-aikani kulutan pelaamalla Stardew Valleyta tai jotain muuta yhtä suloista, leipomalla
ja lihomallaja valokuvaamalla. En siis virtuaaliharrastamalla .Hevosista kiinnostuin jo polven mittaisena
(ei sillä, että siitä oon kamalasti enää venynyt)ja Polluxin heppakirjoja lukemalla , mutta koskaan en tosissani ratsastusta aloittanut, joten jotakin kautta eksyin sitten virtuaalihevospiireihin (ehkä) 2012 aikoihin. Aluksi hoitamalla, sitten omistinkin jotain suntuubissa, ja 2017-18 aloitin vähän vakavammin koko touhun, kun satuin törmäämään keskustaan. Siinä välissä ehdin taukoillakin, ja edelleen kuulun siihen aktiivisen epäaktiiviseen kastiin.
Siitä kiinnostuin vähän kaikesta, mutta jotenkin, vaikka kultaisina hoitajan alkuaikoinani suomenhevosia vähän irvistellen kattelinkin, aloin ihastua suomijuntteihin, ja mun ensimmäinen oikeasti jotain tavoitteleva suomenhevonen Aliisa antoi koko hommalle semmoisen sysäyksen, jota kai olin etsinyt. Kuitenkin mun ensimmäisiin Valokylän suokkituonteihin kuuluvat Viivi sekä Sieni on antaneet mulle tietyllä tapaa enemmän vakavuutta.
Nykyään Valokylä on jo pitkään ollut muuttojen ja muutosten tuulissa kulkeva, vieläkin vähän keskeneräinen projekti, jota työstän just silloin, kun siltä tuntuu. Se on mun ylpeydenaihe ja samalla ikuinen murheenkryyni, josta en luopuisi kyllä ikinä.
Suomenhevosten lisäksi mulla on poniprojekti Playground Ponies (to be published kun siltä taas tuntuu), jossa harrastetaan kenties vielä epäaktiivisemmin kuin suokkien parissa, ja sitten kourallinen muita talleja ja hevosia, puoliverisiä ja poneja lähinnä, jotka ei oo mahtuneet kumpaankaan edellä mainituista.Lisäksi mun intohimo harrastuksen parissa on tuonnit, ja niitä onkin tullut tehtyä jos jonkinlaista, lähinnä juntteja ja pyöreitä suomenhevosia. Joku ehkä mut paremmin tuontien parista tunteekin.
Ja niin, toinen intohimo on myös ravipuoli, ja Väinöläntie 4 vaan kun kasvaa ja menestyy. Sielläkin mun oma suosikkiryhmä on noi kylmäveriset, ja mun mielestä mulla onkin siellä monta ihanaa nuorta suomalaista, mikä voipi vaikuttaa toki asiaanKeskustan kaaduttua ja motin mentyä on ollut tosi vaikea saada tuulta purjeisiin virtuaaliponien parissa, mutta shettisten varsalaatista pyöritän kans, vähän jaksamisen mukaan. Muita vastuutehtäviä en oo ottanut, enkä uskallakaan ottaa. Ehkä joskus, kun saan mun virtuaaliharrastuksen tasattua jotenkin semmoiseen muottiin, missä en koe alati tarvetta muuttaa jotakin tai painetta ajan riittävyydestä sen pariin, sillä toistaiseksi en koe olevani tyytyväinen vielä siihen, mitä on, mutta se toivottavasti ajaa saavuttamaankin jotakin
-
Hellurei!
Olen ”Miuku”, 00-vuosimallin virtuaaliharrastaja Etelä-Hämeestä. Soitan kitaraa, taiteilen vähän kaikella tyylillä ja työskentelen maatalousalalla – pääasiassa konehommissa ja pellolla. Opiskelen ammattikorkeakoulussa vähän lisää jyväjemmailua tällä hetkellä, joka työn lisäksi on vienyt aikaa harrastelulta. Virtuaalihevosia on tullut harrastettua jo jostain vuodesta 2010 (hui kamala aika menee nopeasti) Suntuubissa aloitellen.
Aktiivisin tallini tällä hetkellä on piirros-/tarinatalli Baffner Estate, joka sivujen lisäksi pyörii Instagramissa. Tai, no, se toimii hyvänä galleria-alustana. Vuodesta 2017 aika tasaisesti putputtanut menemään. Co-ownerina Peura.
Virtuaalihahmoja löytyy myös, esimerkiksi Sylvie M., jolla silläkin tili Instagramissa. Tallinraakileita, ikuisuusprojekteja riittää, mm: Pixelbunn (hevoslistaus, löytyy kaikkea), Saffron Horses (ic), Loittonevan Tila (slee, sh), Bluecast Farm (Sims3 tuontihevosia)
Ylläpidän myös Discordissa Virtuaaliporukka -serveriä -
Muutamaa vuotta vaille 30v hämäläinen täällä moi! Jaan kotini koiran kanssa ja pitkäaikaisena haaveenani on muuttaa Lappiin kauas kaikesta ja kaikista, mutta vielä en ole pystynyt tätä toteuttamaan. Opiskelen korkeakoulussa (melkein) unelma-alaani, toivottavasti valmistuttuani pääsen johonkin oikeasti mielenkiintoiseen ja motivoivaan työhön (ja sitten sinne Pohjoiseen).
Virtuaalihevosten pariin eksyin joskus vuonna 2005 kaverin vinkkauksesta. Monen muun harrastajan tavoin aloitin minäkin ensin hoitajana ja kun aloin ymmärtämään enemmän jutun juonta, opettelin koodaamaan ja avasin ensimmäisen oman tallini freewebsiin. Ajan myötä perustin aina vain uusia talleja ja samaan tahtiin lopetin edellisiä, koska en selvästi tiennyt mitä oikein haluan tältä harrastukselta... Sitten jäinkin ~vuoden mittaiselle tauolle ja lopulta kesällä 2009 virtuaalinen minäni muotoutui nykyiseen muotoonsa ja samalla nimimerkillä on tullut oltua sieltä asti (alter egoja löytyy toki miljoona).
Kaikki nämä vuodet olen pitänyt valokuvatalleja (mm. Wezenlijk, Vossvell, jos joku niitä enää edes muistaa), mutta tuossa kolme vuotta sitten siirryin täysin piirroshevosten pariin ja sille tielle olen jäänyt.IRL-elämässä nuorempana harrastin viisi-kuusi vuotta ratsastusta, kävin viikottain tunneilla ja kesät menivät leireillessä, mutta lopulta lopetin opiskeluiden ja koiraharrastusten viedessä kaiken ajan. Viimeisten kymmenen vuoden aikana olen käynyt vain silloin tällöin satulassa, lähinnä issikkavaelluksilla ja joillain irtotunneilla ja kiinnostus aloittaa hevostelu uudelleen on kyllä suuri, mutta harmillisesti sopivaa tallia ei ole löytynyt. Ratsastuksen lisäksi kiinnostaisi oppia lisää ihan vain luonnollisia hevosmiestaitoja ja ymmärtää enemmän hevosten mieltä ja käyttäytymistä.
Vapaa-aika kuluu (v-heppojen lisäksi) piirtäen, piirtäen ja piirtäen, koiran kanssa lenkkeillen sekä musisoiden, kesäisin/syksyisin marjastan ja sienestän hullunkiilto silmissäni. Katselen Disney-leffoja ja pelailen myös Pleikkarilla suhteellisen paljon, yleensä peliksi valikoituu joko Skyrim, RDR2 tai joku Assassin's Creedeistä. Antiikin Roomaan, viikinkeihin ja keskiaikaan liittyvät jutut ovat lähellä sydäntä ja niiden vaikutukset saattavat näkyä myös mun talleissakin.
-
Pitääkö se minunkin kerran osallistua tällaiseen Olen parikymppinen nykyään, aikanaan (12 vuotiaana about) olen käynyt yrittämässä pystyttää tallia, mutta jänistin hevostalli.netin ja monien sääntöjen takia, joita pelkäsin rikkovani.
Sitten palasin vuonna 2018 luomalla yhden hahmon ja hevosen piirrostallille tarinoiti mielessä, mutta paikka päätyi lopettamaan 2019. Tämän johdosta loin Ansamaan saman vuoden toukokuussa, jotta pääsin jatkamaan ihan omassa paikassa - jonka lopetukseen voi vaikuttaa Ansamaasta on tullut oma rakas mussukka, eikä enää edes kiinnosta tarinoiko siellä kukaan lisäkseni.Ansamaan pitäjä Majina Ansamaa on se ykkös hahmo, vaikkei aina saakkaan tarpeeksi huomiota muilta miljoonilta projekteiltani. Nykyään paikassa kaihertaa ainoastaan nimi, pidän Ansamaata rumana tallin nimenä että sukunimenä rakkaalle hahmolleni. En myöskää pidä Majinan “Maikun” ja tämän miehen tausta tarinoista ja ei suomalaisuudesta (silloin sitä halusi muka jotain “erikoista”, nyt vaan rakastaa supi suomalaisuutta tai jotain sellaista).
Myöhemmin mukaan tuli Valeriana, kun hevoset ei enää mahtuneet Ansamaahan tai tarinallisesti sinne sopineet. Ja vielä viime vuoden lopulla teimme @Pölhö kanssa erikoisen Starfarer Aeronautic Academyn, jotta pääsee piirtämään erikoisia olentoja ja tarinoimaan välillä fantasia hahmoilla - tavallisten konien ja tylsien ihmisten sijaan!
Selene on miniskidi projekti Andravida rodulle, jota olen tuonut virtuaalipiireihin, He iti te mea hangan ollessa ensimmäinen. Tamma on/tulee olemaan varmaan myös minun koko virtuaaliajan the hevonen. Enemmälle ei olisi millään aikaa, mutta arvatkaa onko piirros ravi/laukka tallin teko poltellut jo hetken.
Eritoten olen mieltynyt pestiin PKK:n tuomarina, niin tavallisissa näyttelyissä, kuin kantakirjassakin!
Lempi virtuaalihevosia juuri nyt Casse-cou "Caspar" sekä Sineva Madeleine "Milli"IRL Ratsastusta / muuta hevostelua harrastin jostain seitsemän vuotiaasta saakka, kunnes muutama vuosi sitten se vain jotenkin hiipui. Eli on kokemusta myös näistä oikean elämän hevosista tuolta noin 10 vuoden ajalta. Nykyään sitä käy vain kerran vuodessa vähän fiilistelemässä. Elämässä muuten kiinnostaa kaikki henkinen, mystinen ja puutarhurointi, joka on viemässä minua kesän jälkeen kohti puutarha opintoja
-
Tällä hetkellä Tampereella asun, mutta juuret yltää syvälle Kangasalalle jossa on myöskin tämän hetkinen työpaikka eli aspa sen tarkemmin määrittelemättä. Hevosten värigenetiikka on nykyään harrastus ja innostun helposti myös vieraammista roduista joiden rotumääritelmiä olen pyrkinyt suomentamaan ja tuomaan ilmi kuten miniature gypsy cob, tsekinkylmäverinen, nez perce horse jne
Virtuaaliharrastus alkoi ehkä joskus 2002, en muista mitä kautta tieni tänne löysin. Saattoi olla silloinen Pollux ja sen foorumit. Ensimmäinen talli oli luonnollisesti Expagessa joka oli silloin kovaa huutoa, sen osa sivuista on jopa taltioituna WebArchiveen. Kun Expage lopetti, vaihdoin Geocitiekseen, luonnollisesti googlesta kopioidut kuvat oli kovaa huutoa.
Kun Geocitieksestä pääsin pois (ikävä kyllä senkin lopettaessa) niin vaihdoin KotiTerrieriin, no sekin lopetti mutta silloin oli jo kuva-asiat hallussa ja jotenkin html koodit. Varmaan siinä 2005 paikkeilla kun perustin Syndurin joka koki monet muutot ja lopettamiset ennen nykyiseen osoitteeseen muuttamista. Issikat oli mulle iso ispiraationlähde, kävin lapsena issikkavaelluksilla useamman kerran jonka kautta issikoista tuli iso rakkaus. Siitä se Syndurin tarina sitten lähti.
2005 luvulla Branwen Farm sai myös alkunsa, silloin hommasin ensimmäisen teken Quamalitý joka on jopa virtuaaliwikissä esitelty merkittävänä kantahevosena. Pian tämän jälkeen tulivat mukaan tennesseenwalkerit sekä saddlebredit. Oli myös kallionvuortenhevosia. Näistä monet on sellaisia että niiden linjat jatkuu edelleen. Tekkien jalostus jatkuu edelleen Branwenissa, askellajihevosten jalostus jatkuu myös mutta vielä keskeneräisessä projektissa.
Ja mitä puoliverisiin tulee, niin vuonna 2005 muistaakseni aloitin hollanninpuoliveristen kasvatuksen tallissa Eucarya Warmbloods joka jatkoi toimintaansa pitkään. Pitkän harkinnan jälkeen se kuitenkin lopetti ja toiminta siirtyi Zonjietiin.
Mä olen tunnetusti ns kaikkiruokainen eli innostun helposti ja hankin hevosia vähän joka rodusta Mutta etenkin puoliveriset, issikat, tennet, saddlebredit, kalliovuortenhevoset on sellaisia minkä jalostus ei ole ikinä loppunut.
Sitemmin on luonnollisesti noussut uusia projekteja. Ja nykyään noita talleja löytyy yli tusina ja harvinaisia rotuja kuin rodusta, osa harmillisesti keskeneräisiä mutta harrastan lähinnä itseäni varten joten projektit valmistuu oman innostuksen mukaan. Mm. Shado Arabians, Stoeterij van Beck, Gestüt Elzbarchof (nää linjat on itseasiassa tuotu suoraan 2005 luvulta kun innostuin ottaan talteen vanhoja hevosia joiden linjat olivat kadonneet), Chowanok ja muutama muu joiden sivut ei ole lähestulkoon valmiita (värikkäitä täykkejä, suomenhevosia, askellajihevosia, shagyoita, venäläisiä traksuja, kladrubeja. laukkahevosia..).
-
Heissan Täällä kirjoittelee edelliseltä nimimerkiltään Tanttu, nyt vain ajattelin että voisi olla sopiva hetki vaihtaa se kivempaan
Mie oon 24-vuotias virtuaaliharrastaja Pohjois-Pohjanmaan eteläosasta. Alunperinkin oon kotoisin samasta maakunnasta, mutta vain eri paikkakunnalta. Lukion kävin Rautalammilla ratsastuslukiossa ja sen jälkeen oon asunut Oulussa, Ilmajoella ja Seinäjoella ennen takaisin P-Pohjanmaalle päätymistä töiden perässä. Tänä keväänä valmistuin agrologiksi ammattikorkeakoulusta ja töitä teen maatalousalan yritysten taloushallinnon parissa oppisopimuksella
Hevosista innostuin varmaankin kun kummisedän vanhemmilla oli pari ravihevosta ja ratsastuksen aloitin varmaan joskus 5-6 -vuotiaana pienellä tallilla, missä sama shetlanninponi oli aina lemppari. Yläasteelle siirtyessä tallit vaihtuivat enemmän tuon vakkaritallin lopetettua ja silloin löysin myös islanninhevoset, kun kävin Halmeniemessä leireillä kolmesti. Lukiossa sitten ratsastin Rautalammin ratsastuskeskuksella ja Sahalan Kartanon islanninhevosilla sekä viimeisellä luokalla vuokrasin lännenratsua ja opettelin lännenratsastusta. Opiskellessa kävin välillä milloin milläkin tallilla lajien vaihdellessa ja nyt opiskelujen päätyttyä olen käynyt hetken aikaa aktiivisemmin pienellä islanninhevostallilla tunneilla.
Lisäksi multa löytyy yksi islanninlammaskoirauros, joka välillä on mun luona ja välillä mun vanhemmilla, koska on eroahdistusta eikä muussakaan mielessä ole kaikista helpoin mahdolllinen koira. Sen kanssa lenkkeillään ja välillä käydään harrastamassa paimennusta.
Virtuaalihevosiin taisin tutustua joskus alakoulun ensimmäisillä luokilla ja talleja on ollut paljon. Nykyään talleista on pystyssä Piilovuoren Talli ja Pinerock Ranch, jotka keskittyvät westerniin sekä pikkuhiljaa herättelen eloon Óskhyggjaa islanninhevosten parissa. Lisäksi pyörin hoitajana/työntekijänä Zenissä sekä yksi yksityinen majailee Orange Wood Ranchilla. Myös Shelyesissä pyörin parilla hahmolla. Himokilpailija tai laatiksissa ramppaaja en ole, vaan samat hevoset voi pyöriä mulla monta vuotta kun välillä tarinoin niiden kanssa ja välillä kilpailen. Aika ei tällä hetkellä riitä kovin paljon virtuaaliheppailuun, mutta aina välillä innostun tekemään jotain
-
Moikka! Olen joulukuussa 31 vuotta täyttävä pirkanmaalainen harrastelija, joka ei ole saanut tätä harrastusta lopetettua vaikka monet kerrat sen olisin halunnutkin tehdä, täällä ollaan yhä edelleen (virtuaalinen fossiili tässä hei)
Virtuaaliharrastus alkoi aikoinaan 2001 vuonna expage tallien muodossa, siitä geocitiesin kautta freewebsiin, kunnes hommasin oman domainin. Aikojen alusta lähtien matkassa mukana on roikkunut suomenhevoset, shettikset sekä arabit ja näin on yhä edelleenkin. Vastuuhommissa olen toiminut vähän joka paikassa, pisin taitaa olla jostain 2004 vuodesta NJ-tuomarina toimiminen ja siitä lähtien olen tänne päiviin asti toiminut tavalla tai toisella rakennearvostelujen parissa. Ikuisuuden olen toiminut Sorel nimimerkillä mutta alkuvuosina kuljeskelin myös Migi ja Zinnia nimimerkeillä.
Viimeisen vuoden olen keskittynyt erityisesti ravihevosten kanssa touhuiluun Unia Trottersissa ja edelleen ne ovat tärkein juttu. On ollut toisaalta myös rentouttavaa harrastaa ei-laatuarvostelu / näyttely / kantakirja tavoitteellisesti. Vaihtelu virkistää joskus Toki olen käyttänyt keskustan tauon aikana myös Hornanhovin suokkeja laatuarvosteluissa ja sieltä pitäisi tuupata iso kasa kasvatteja maailmalle, mutta tiedä sitä sitten koska siihen urakkaan jaksaa lähteä
IRL asustelen maalla ja pihassa asustaa kolme shetlanninponia, joiden kanssa touhua riittää (koska nuoria). Ratsastanut olen aikoinaan paljonkin, mutta ikuisena ponityttönä saan enemmän irti ponien kanssa touhuilusta kuin ratsastuksesta. Hevosharrastus on alkanut 6v ikäisenä mutta vasta ensimmäisen oman kavioliiton aloitin neljä vuotta sitten Kasvatan myös pienimuotoisesti corgeja, tällä hetkellä meillä on kolme corgia kotona ja yksi pieni sekarotuinen sekasikiö mummeli koira eli neljän koiran voimin mennään. Perheeseen kuuluu myös aviomies sekä lapset (5v ja 10v). Tätä kun tässä kirjoitan, niin voin kertoa että tulee aika ikäloppu fiilis mutta ei voi mitään Kaikkea on tullut tehtyä elämän aikana mutta nyt syksyllä pitäisi aloittaa verkko-opintona maatalousalan ammattitutkinto ja samalla suunnitella ja metsästää meille lammastalouteen sopivaa maatilaa merilapista
-
Moi! Olen sonya, 25-vuotias melkein valmis opiskelija pk-seudulta. Virtuaalihevosten pariin eksyin kaverin kautta joskus vuonna 2008. Pyörin alkuun piirros- ja tarinatalleilla hoitajana, kunnes lopulta toin omia hevosia ja perustin tallin jos toisenkin websiin ja suntuubiin. Aiemmista talleista pitkäikäisimpiä taisivat olla irlannincobeja kasvattava Figure sekä vähän sitä sun tätä kasvattaneet Royal Galant ja Kirbera. Toimin myös piirrostalli Simoran toisena omistajana jonkin aikaa.
Tällä hetkellä omia talleja on neljä: 2017 perustettu Gestüt Helmwald, jossa kasvatetaan saksalaisia puoliverisiä este- ja koulupainotteisina (ja pienimuotoisesti myös valjakkoshetlanninponeja), tarinapainotteinen piirrostalli Gren&Gaertner sekä tänä vuonna perustetut ratsuponitalli Sycamore Ponies ja estetalli Couture Sporthorses. Tarinatalleista minulla on hahmoja Auburnissa ja Shelyesissä, joskin viime aikoina olen ollut niiden suhteen aika epäaktiivinen.
Harrastelen myös hevosia aktiivisesti IRL, käyn ratsastustunneilla ja vuokraan hevosta aina niin usein, kun budjetti antaa myöten. Kotoa löytyy myös kohta parivuotias lapinporokoira, jonka kanssa tulee vietettyä myös paljon aikaa. Tykkään myös piirtää, lukea, urheilla, kuunnella podcasteja ja miljoona muuta asiaa ja usein tuntuukin, että päivästä loppuu tunnit kesken. Etenkin nyt keväällä gradua kirjoittaessa on tuntunut, että aikaa ei riitä kaikelle. Onneksi nyt alkaa kesä ja pääsee mökille rentoutumaan.
-
Kohta 23 v. naikkonen tässä terve! Opiskelen ensihoitajaksi, loppusuora häämöttää jo etäisesti. Vapaa-ajalla kirjoittamisen ja xboxin hakkaamisen lisäksi urheilen kuin hullu. Muun muassa lenkkeily, jalkapallo, nyrkkeily ja kahvakuulailu kuuluvat repertuaariin. Ja tietenkin ratsastus! Tällä hetkellä vähän rauhallisemmalla tahdilla ratsastuskoulussa, mutta muutaman vuoden päästä jo varmaan se oma koni jahka töihin ehtii.
Virtuaaliheppojen parissa tullut pyörittyä kohta 10 vuotta. Suntuubitalleista se aikanaan lähti (Vrt Daydream, Royal Gear) ja tähän on tultu (Cloudfield). Rehellisyyden nimissä lopettaminen on käynyt mielesssä Keskustan oltua poissa, mutta jatkan nyt ainakin toistaiseksi hyvillä mielin rauhallisessa tahdissa. Valmistumisen jälkeen kun saapuu työt ja mahdollisesti se oma hevonen, niin saa nähdä miten tämän harrastuksen käy, mutta toistaiseksi täällä roikun edelleen. Suurin intohimoni virtuaalihevosten parissa on kasvattaa pitkiä nimilinjoja, joiden ansiosta en nytkään raaski lopettaa, etteivät linjat jää kesken
Virtuaalihevosten lisäksi koneella puuhailen tarinaroolipelien parissa. Omani on ollut pystyssä ihan kohta 10 vuotta ja elokuussa pidetään vihdoin viralliset remontin jälkeiset avajaiset, joten mikäli yhtään tällainen kiinnostaa niin tervetuloa kurkkaamaan! Meillä on aivan mahtava tarinointiporukka!