Etsinnässä oma talli, valmis ympäristö
-
Vähän hankalan kuuloinen aloitus, mutta tarinoiva Daniel poika olisi etsimässä itselleen sitä virallista kotia. Hän on hevosalan moniosaaja, jonka varsinainen ala on kuitenkin turvallisuus alalla. Kuitenkin turvallisuus ala on sangen aaltoilevaa työtarjontaa, joten tekee myös hevoshommia melko vakavissaan.
Daniel kutsutaan kisahoitajaksi, hän valmentaa muutamia ratsukoita (tulee myös etsimään valmennettavia kouluratsukoita), treenaa oman nuoren kanssa, läpi ratsastaa asiakashevosia ja tuomaahan sekä myy joitain hevosia pieni muotoisesti. Sen vuoksi etsiikin itselleen pientä tallia, joka voisi olla jonkun toisen tallin pihassa.
Danielin vaatimukset tallista voisi löytyä noin 5 karsinaa (joista yksi on kokoajan Lurkin käytössä ja muissa vaihtuu asukit tarpeen mukaan. Tallin pihasta muutama tarha ja mielellään kenttä edes suht läheeltä. Maneesin tulisi löytyä vähintään kilometrin turvallisen maaston päästä. Kaikki muu on vain plussaa ja tervetullutta ekstraa...
Mitä tallin omistaja hyötyy? No tietysti tyhjä talli saa elämän tarkoituksen. Daniel on sangen kätevä käsistään, joten auttaa varmasti pienissä ja isommissakin korjaus-/rakennustöissä. Ja tietenkin saat halutessasi lukea blogista tallillasi tapahtuvista asioista. Mikäli tallista löytyy sopivia kouluratsukoita on Daniel kiinnostunut myös valmentamisesta, joka tapahtuu Blogin muodossa ja sieltä saa kopioida sopivat tekstin pätkät tai voin ne valmiiksikin tiivistää. Jos varsinaisen tallin omistaja haluaa niin Daniel auttaa myös tallin hevosten kanssa (eli lyhyitä pk merkintöjä saattaa tulla).
Daniel on siis kouluratsastaja henkeen ja vereen, mutta ei katso muita lajeja kieroon. Hän on myös työskennellyt ravitallilla, et hei myös ravitalli käy, kunhan se maneesi löytyisi edes jostakin
Niin ja tärkeä jäi kertomatta, että kirjoitan / teen itse itselleni tallin esittelyn. Meille vain määritellään "spotti" mihin sen tallin voi rakentaa. Suomi on maana, joten vain kotimaan tiloja tällä kertaa.*
-
Minulla ei ole mitään tarjottavaa, mutta halusin vain sanoa, että hirveän kiva idea
-
@Alexiina-C // Kiitos
-
@sissip jos kiinostaa niin Hallalehdon tallin voisi vuokrata tällaiseen käyttöön. Muutaman kilometrin säteeltä löytyy niin Storywoodsin kuin Kontolankin tilukset joten maneesia ja parempaa kenttää on tarjolla.
Myös Kontolan tallia saa vuokrata tällaiseen käyttöön väliaikaisesti.
Ei ihan sitä mitä haet, mutta jos haluaa väliaikaisesti jotain puitteita missä tarinoida
-
@sissip Lukariksen Hevoskeskuksen pihapiiriin etelä-Suomeen saa tulla vuokralle vaikka siirtotallien kera. Puitteita löytyy kaikkeen muuhun paitsi historialliseen ratsastukseen ja useita maneeseja löytyy vuokraajan käytettäväksi. Myös käytävän tai karsinapaikkoja voi vuokrata isoista tallirakennuksista.
-
Laittelen yv:tä, kun en vielä julkisesti halua esitellä mun keskeneräistä projektia
-
Nostetaan vielä vkl asti. Nyt on työviikko ihan yhtä tuskaa, koska koululaiset pitää saada kouluihin...
-
@sissip Terälän tallin tilat ovat tyhjillään Rental Ringin mentyä konkkaan. Osassa Rental Ringiä toiminta on aloitettu taas, mutta vuokraustoiminta ei ole missään tallissamme pääosassa.
Terälän tallissa on karsinapaikat kymmenelle hevoselle, tallin sisätilat on jaettu kahteen osaan, toisessa on 6 karsinaa, toisessa 4. Joten tarpeen mukaan voi käyttää vain toista osaa. Ympäristö on vähän erilainen kuin normaalitalleilla, mutta ratsastuspuitteet löytyvät (kunhan kentän pohjan kunnostaa) ja maneesikin ajaa asiansa, vaikka peltirakenteiseen teollisuushalliin onkin tehty.
-
Jos ei ihan kauheasti haittaa asua ja elää Jumalan selän takana pikkuisella käpykylällä, niin Rosis olisi mahdollisuus
Vähän reilu 5800 asukasta täällä järven rannalla asuu ja näitä maatiloja on aika paljon, joten tyhjiä pikkunavettoja löytyy. Tuossa Rosiksen pohjois- ja länsipuolella on osa noista mökeistä ja maatiloista tyhjillään, joten jos on valmis remppaamaan vanhaa navettaa, latoa tai muuta ulkorakennusta talliksi tai pihatoksi, tuohon pääsisi asumaan alle kahden kilometrin päähän Rosiksen kentästä ja maneesista. Joillekin tonteille saattaa onnistua oman pienen kentän rakentaminenkin...
-
Ihan btw, @AnneL, mutta lovetan tuota Terälän tallin konseptia
Jotenkin niin... omintakeinen ja karua urbaania romantiikkaa... (Voin paljastaa, että olen koukussa tehdas- ja viemärijuttuihin miljöinä, olen sillä tavalla tosi outo
)
-
@AnneL // tavallaan nousi hirmuinen hinku Terälän tallin pyörittämiseen se olisi itseasiassa aika täydellisen kokoinen, vaikka ottaisikin molemmat osiot niin ei kymmenen hevosen tallin ylläpito olisi vieläkään liian raskasta (siis jos sulla ei oikeesti ole sille mitään käyttöä) Tyyliin 4 karsinaa vois vuokrata yksityisille, uskoisin et tarinapiireissä neljä paikkaa viedään käsistä... ja kuusi karsinaa on oivallinen määrä minun käyttö tarkoitukseen.
Sinäänsä olen myös helppo "yrittäjä", sillä rakennan omat sivut joko blogiin tai ihan jollekin kevyelle alustalle ja kappas voimme muuttaa toiminnan kanssa aina uuteen talliin, kun edellisen tallin "vuokrasopimus" laukeaa eli sen oikea omistaja keksii tallilleen parempaa käyttöä...
Rosis olis toki myös ihan kiva, mutta täytyisi olla jonkun kaupungin lähettyvillä, sillä Daniel on menevä mies ja jos ei ovella seiso niin sitten bailaa xD
-
@sissip Taksilla pääsee, jos massii löytyy
50km Kuopioon
-
Tänään tapahtuu ensimmäinen tallin valinta.
-
@AnneL // Pakko myöntää että Terälä vaikuttaa kovin houkuttelevalle vaihoehdolle
-
@sissip Ihanaa! Terälään mun puolesta vaan
-
AnneL// älä pahastu, mutta vielä täydelliempi paikka löytyi yksityisviesteistä. Mutta Terälän pidän mielessäni.