Navigation

Virtuaalifoorumi Keskusta

• Register
    • Login
    • Search
    • Categories
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Groups

Värikeskustelu

Keskustelu
    84
    1355
    26382
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • Sirpa
      Sirpa @Anarchy last edited by Sirpa

@anarchy
      Ja jos katsoo Zidanen isää, jonka pitää olla splash myös, niin merkkejä saa kans suurennuslasin kanssa hakea. SuPo listaa ainoastaan otj srv eli oikeassa takasessa sisäruunu valkoinen. Että siinä meillä splashia kans, heti tunnistais...

edit
      Zidanen emästä ei ole kuvaa, mutta SuPossa lukee, että kuonopilkku on eikä muuta. Alan tosiaan kohta uskoa siihen omaan teoriaani, että jos russilla on valkoista jossakin, niin se on heti splash.

Ionic / Gin Ahaltek / blogi

Anarchy 1 Reply Last reply Reply Quote 2
      • Anarchy
        Anarchy Me Hamsterit @Sirpa last edited by

@sirpa :') Kyllä vaan, ja emän Dar's Foxtrotin kanssa sama homma. "Kuonopilkku", eikä tuossa paljoa kyllä mitää näy...

VRL-14465

Anarchie | Laukkurit

1 Reply Last reply Reply Quote 1
        • Hazel
          Hazel last edited by

This post is deleted!
          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • JP
            JP @Sonja last edited by

@sonja said in Värikeskustelu:

Tuli tässä yks päivä ihan muuten vaan mieleen, että miksei vaaleanruunikoilla eli niillä jauhoisilla ruunikoilla ole ikinä isoja valkoisia merkkejä? Vai onko? Mä en siis vaan ole IKINÄ nähnyt yhdelläkään vaaleanruunikolla edes kunnon sukkia saati päänmerkkejä, en livenä enkä virtuaalimaailman kuvissa. Onks tää joku oikee juttu vai keksinkö päästäni vain? Onko sille jauhokuviolla edes mitään geeniä löydetty vai onko se sellainen mysteeriominaisuus? Puoliverisissä ja täysiverisissä ei kai sitä jauhoisuutta niin ole vaan enimmäkseen vanhoissa poniroduissa (issikka, russi, suokki jne.) ? 🤔

EDIT/ Hyvänä esimerkkinä sukupostista sh-tamma Hemina että tämmösiä pikku raitoja naamassa ja pikkusukkia

Tää kommentti jäi mun mieleen kun tajusin että hitsi, oot ihan oikeassa. Mutta tänään Sukupostista löysin tämmösen! 😄 Merkkejä ei oo monta, mutta ne mitä on on sentään aika isoja.

JP:n virtuaalitallit

Sonja 1 Reply Last reply Reply Quote 1
            • Sonja
              Sonja @JP last edited by Sonja

@jp Ohoh sehän on suorastaan kirjava tyyppi! Vielä kun löytäis jostain oikein lehmänkirjavan jauhokuvioisen hepan 😄

Cloudfield - xx, ewb, sh, fri, wpb, wb
              Kultasaaren Kartano - piirroshevosia, tarinointia
              VFHY:n ylläpitäjä, tuomarina YLA, KRJL & ERJL
              VRL-11911 - sonjavirtuaali@gmail.com

• M
                Mari H last edited by

Onko tämä liian musta että voisi laittaa mustanvoikoksi? 😅 Jossakin sivustolla oli merkitty kulomustaksi.

Islanninhevostalli Ljóma ja vapaassa jalostuskäytössä olevat tuonnit
                Glowdale Farm
                Sekalainen sakki

Kioja 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • Kioja
                  Kioja Piirrosharrastajat @Mari H last edited by

@mari-h Ite laittaisin ihan surutta mustanvoikoks 😅

Rósgarður - Ruusupihan varustepuoti - Myrksvík

• Nikki
                    Nikki last edited by

@Mari-H Mustanvoikko on hauska väri siitä, että se voi näyttää tumman- tai mustanruunikolta, kulomustalta tai ihan mustalta 😄 Että jatkossa voi laittaa kaiken tummanruunikon ja mustan välillä mustanvoikoks jos haluaa

harakkasyndrooma.net

• M
                      Mari H last edited by

@Kioja @Nikki Coool, kiitos! 😄

Glowdale Farm
                      Sekalainen sakki

• M
                        Mari H last edited by

Seuraava kysymys koskee kulomustaa; onko tietoa periytyykö tää vai voiko kahden ihan perusmustan hevosen varsa olla kulomusta? Toki ei kumpikaan vanhemmista ihan yönmustia ole, mutta väriksi olen kuitenkin merkinnyt ihan vaan mustan 😅

Glowdale Farm
                        Sekalainen sakki

• Nikki
                          Nikki last edited by

@Mari-H Sävyjen periytymistä ei tunneta, eli kaksi mustaa voi hyvin saada kulomustan varsan, samoin kuin esim. tummanruunikko ja tummanruunikko voi saada vaikka vaaleanruunikon

harakkasyndrooma.net

M 1 Reply Last reply Reply Quote 3
                          • M
                            Mari H @Nikki last edited by

@nikki Olen taas vähän viisaampi, kiitos!

Glowdale Farm
                            Sekalainen sakki

• Mr. January
                              Mr. January last edited by

Ja minä olen päivä päivältä vaan hämmentyneempi 😵

1 Reply Last reply Reply Quote 10
                              • Nikki
                                Nikki last edited by

@Mr-January 😂😂😂❤❤ Jospa mä joskus hamassa tulevaisuudessa saisin sen värivideosarjan tehtyy...

harakkasyndrooma.net

• mibula
                                  mibula last edited by

Siis mä oon niin huono näissä väreissä ja mun tauolta palaamisen jälkeen värit on jotenki tosi isossa roolissa täällä ja mä tunnistan tasan tarkkaan perusvärit ja itken itteni uneen etten osaa kertoo ees mitä geenejä mun ponit periyttää 😂 mutta siis help me, minkä värinen tää heppa on? Toi turpa aiheuttaa mulle harmaita hiuksia ... kuva1 ja kuva2.

vrl-12882 ♡

Serena Sirpa 2 Replies Last reply Reply Quote 0
                                  • Serena
                                    Serena @mibula last edited by

@mibula En tiiä mitä toi turpa hommailee, mutta noin yleisilmeeltään voisi olla musta, mustanvoikko tai mustanruunikko?

VRL-09334 // Jeili / Rushock Bog / Kuunokka // Elvensby

“No one tells you that sometimes heaven comes at a price,
                                    and that price is hell.”

• J
                                      Jannica last edited by

@mibula mustanvoikosta menee tosi hyvin, tai ruunikoista. Veikkaisin tuota turvan auringonpolttamaksi tai vitiligoksi kun on muuallakin kropassa tuota.

Adina

• Sirpa
                                        Sirpa @mibula last edited by

@mibula
                                        Myös kulomustasta tuo menisi, itse ehdottaisin todennäköisimpinä vaihtoehtoina juurikin (kulo)mustaa tai mustanvoikkoa. Mustanruunikoksi tai tummanruunikoksi ei ehkä se kaikkein selkein vaihtoehto, mutta menee kyllä, vaihteleehan nekin. Myös tosi-tosi tumma rautias eli sysirautias voi olla vaihtoehto, jos haluaa.

Turvan väristä en osaa sanoa. Se ihan näyttäisi kuin se olisi jotenkin depigmentoitunut. Vitiligohan tällaista tekee, mutten ole kyllä kuullut että sitä suomenhevosilla olisi. Toisaalta vitiligo ei ole tietääkseni periytyvä sinänsä, jonkinlaista perinnöllistä taipumusta voi olla, mutta se voi tulla muutenkin, ainakin ihmisille. Mutta niin tai näin, se ei sinänsä värimääritykseen vaikuta.

Serena 1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                        • Serena
                                          Serena @Sirpa last edited by

@sirpa Ee kait tuo suomenhevonen ole 👀

VRL-09334 // Jeili / Rushock Bog / Kuunokka // Elvensby

“No one tells you that sometimes heaven comes at a price,
                                          and that price is hell.”

Sirpa 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • Sirpa
                                            Sirpa @Serena last edited by

@serena
                                            Jaa... ei kyllä välttämättä olekaan. Jotenkin oletin. Voihan tuo toki jokin ponirotukin olla tai sitten jotakin eksoottisempaa.
                                            No niin tai näin, vitiligoa olen itse bongaillut enimmäkseen arabeilta ja barokkiroduilta, mutten tiedä varsinaisesti syytä miksei vitiligoa olisi muillakin roduilla. Mutta en nyt mene julistamaan että tuo varmasti olisi vitiligo, koska yleensä siinä iho menee ihan vaaleanpunaiseksi ja tuolla kuvan otuksella ei ole ihan nyt vaaleanpunaista kuitenkaan, vaaleampaa vain, jos minun silmäni eivät (taas) valehtele.

Sonja 1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 60
                                            • 61
                                            • 62
                                            • 63
                                            • 64
                                            • 67
                                            • 68
                                            • 62 / 68
                                            • First post
                                              Last post