Navigation

Virtuaalifoorumi Keskusta

• Register
    • Login
    • Search
    • Categories
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Groups

Suomenhevoset

Keskustelu
    63
    649
    14105
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • E
      Elli L. @Lissu T. last edited by

@lissu-t saisinko minä tuon tamman kuvat? Mulle palautui justiinsa yksi kasvatti kotia ja oon sille etsiskellyt liinaharjaisen rautiaan kuvia. Tää voisi olla just passeli Priima 😍

Lissu T. 1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • Lissu T.
        Lissu T. @Elli L. last edited by

@elli-l Vie mennessäs. 😊 Copyiksi "kuvaaja ei halua nimeään mainittavan" tms ympäripyöreää.

Kauria & A. Ismailov | Kurjenpesä | Tuoninen (myytäviä kenttäratsuja) | Susiraja

Tuomarointipyynnöt ja muut vastuuhommat vain sähköpostin kautta.

E 1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • E
          Elli L. @Lissu T. last edited by Elli L.

@lissu-t thank juu very many! Täällä ne nyt Priiman sivuilla koreilevat! 😚

Voisinkin esitellä muitakin uusia tuttavuuksia Vappulasta. Mulla on joku tekstivaihde silmässä ollut koko kesäkuun niin näiden luonteille on ihan vahingossa kertynyt pituutta. Siis yllättävää on, että kaikille ylipäätään olen saanut tehtyä luonteen.

Varsin luonteikkaita tammoja meille on Priiman lisäksi siunaantunutkin. Ettei kävisi turhan helpoksi elämä. Vappulaan syntyi keväällä kaksi tammavarsaa, Vappulan Pyrstötähti ja Vappulan Hippula.

Oriosastolle muutti susirajalainen kultainennoutaja Mehiparta sekä nimeään lempeämpi tuontiori Äkäukko, joka on totta puhuen vähän vaiheessa.

Crimis 1 Reply Last reply Reply Quote 2
          • Assi
            Assi last edited by

Mä oon suokkien kanssa jotenkin vähän jumissa (okei, ehkä koko harrastuksen), mutta sen oon huomannut, että suokit inspiroi mua tarinoimaan. Yhtään aktiiviset suomenhevoset löytyykin Felkusta, kun taas Murroksen hevoset vain seisovat. Kuopata en viitsisi, mutta toisaalta ärsyttää hirveästi, kun niillä ei tapahdu mitään. Uusi ulkoasu pitäisi saada ensialkuun, mutta en mä enää osaa tehdä niitä :'D

@milja Jos Kakaralle etsit vielä oria, niin Touho voisi olla valmis ottamaan ensimmäisen tammavieraan 🙂

Assi VRL-01285
            Poniniemi - Fältarv Gård - Kronbacka - Murroksen ratsutila

Milja 1 Reply Last reply Reply Quote 1
            • Crimis
              Crimis @Elli L. last edited by

@elli-l siis tuo Äkäukko! Aivan ihana, oiskohan se astunu meidän Draamakuningattaren kun sopisi niin mahdottoman hyvin yhteen 😂 Raakile on tammakin. Varsa jäis Routaruusuun kisailemaan yhtä lajia porrastetuissa (koulu tai este?), tulevaisuudessa sitten vauvoja ynnä muuta. 🙂

@Assi vähän sama täällä! Suokkien kanssa on niin paljon tekemisissä irl versus muut rodut, että tuntuu kovin luontevalta. 😄

Routaruusu - sh + she
              Escapisme - pv + hairahdukset

E 1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • E
                Elli L. @Crimis last edited by

@crimis noo jos tämän kerran, vaikkei se vielä varsinaisesti jalostuskäytössä olekaan. 😂 Kieltämättä nimiltään aika yhteensopivan kuuloinen pari!

1 Reply Last reply Reply Quote 1
                • Tiikeri
                  Tiikeri last edited by

Kuka musta suomenhevonen hyppää näissä kuvissa? 🤔

VRL-10741 - Tiikeriluola - Grot Sporthorses
                  VSY - Virtuaalinen shetlanninponi­yhdistys

Siguri 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • Siguri
                    Siguri @Tiikeri last edited by

@tiikeri Musta Magia? Tähti ja varusteet täsmäis!

Kuuralehto & Korpihovi - sh
                    Virginia Royal & Wayward - pv
                    Amarante - barokit
                    Sherwood & Vinyamar - ponit
                    Jokitanhua & Villa Castor - piirretyt
                    Saarnio & Sindaril - muut
                    Myrttisuo

Tiikeri 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • Tiikeri
                      Tiikeri @Siguri last edited by

@siguri Hän se taitaa olla, kiitos 🙂

VRL-10741 - Tiikeriluola - Grot Sporthorses
                      VSY - Virtuaalinen shetlanninponi­yhdistys

1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • Sirpa
                        Sirpa last edited by

Ionicissakin on jonkinlainen lauma suomenhevosia, itse asiassa niitä on nyt nelisenkymmentä. Jonkinlainen osa on työhevosia, sillä niistä se meillä alkoi oikeastaan. Ensimmäiset tuonti-suokit olivat työhevosia. Eihän noilla juurikaan kilpailla, mutta ovatpahan kumminkin työhevosia. Yleishevosiksi on tosi moni merkitty kun suomenhevosesta on kyse, tietenkin. Muutama osittain työsukuinen on aikoinaan startannut raveissakin, mutta eipä juuri kummoisilla tuloksilla.

Meidän lauma on melko lyhytsukuista, yksi 4-polvinen on mutta muut ovat lyhytsukuisempia. Tekisi mieli sanoa että iso osa on myös omista linjoista polveutuvia, mutta eipä noita omia tuontihevosia niin kovin mahdottomasti ole ja paljon suvuissa on muidenkin hevosia. Niin että nuo suvut ovat melkoista sillisalaattia, mutta joku voi löytää sieltä jotakin suvullisesti mielenkiintoista.

Ionic / Gin Ahaltek / blogi

• Lissu T.
                          Lissu T. @Lissu T. last edited by Lissu T.

@lissu-t said in Suomenhevoset:

Annetaan parit kuvat, heti käyttöön, ei varastoon. Menevät ensimmäiselle jolla on kuvankaipuinen hevonen. 😊

Rautias ori (P) (tän nimi on Sukan Tykki ja emälija on yhtä Sukkaa, voiko tästä nimilinja enää suloisemmaksi mennä? ♥)
                          pää rakenne

Rautias ori (J)
                          pää kunnon kansikuvapoika 😄 rakenne

Kauria & A. Ismailov | Kurjenpesä | Tuoninen (myytäviä kenttäratsuja) | Susiraja

Sorel Lissu T. 2 Replies Last reply Reply Quote 0
                          • Sorel
                            Sorel @Lissu T. last edited by Sorel

@lissu-t HEP (piekkari) 😄

Unia Trotters / Hornanhovi / Chinet Ranch / Gídeon / Mairoth / El Braqa / Ravenscroft / Cadogan Ponies / Everholt Estate

• Lissu T.
                              Lissu T. @Lissu T. last edited by

@lissu-t Kumpi, Sukan Tykki vai sukaton ja tykitön reppana? 😄

Sorel 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • Sorel
                                Sorel @Lissu T. last edited by

@lissu-t tuo viimeisin piekkari, reppanan näköinen ❤

Unia Trotters / Hornanhovi / Chinet Ranch / Gídeon / Mairoth / El Braqa / Ravenscroft / Cadogan Ponies / Everholt Estate

• Milja
                                  Milja @Assi last edited by

@assi said in Suomenhevoset:

@milja Jos Kakaralle etsit vielä oria, niin Touho voisi olla valmis ottamaan ensimmäisen tammavieraan 🙂

Mä eilen vähän niin kuin päätin, että en astutakaan sitä, mutta tänään oon taas toista mieltä. 😅 Touho on kyllä niin kiva, että me tullaan Kakaran kanssa pikapuoliin vierailulle.

Mandelbacke

• Kida
                                    Kida last edited by

Heh, mulla on tällä hetkellä kolme suokkitallia - ennätysmäärä mulle siis jolla on ikuinen viharakkaus-suhde suokkeihin.. Ehkä ne päivät on nyt ohi ja kaikki on pelkkää rakkautta vain nyt! 😉

Varpuspuro on täyttynyt koulupainoitteisista suokeista nyt parin vuoden ajan - Keskustan tauon aikana siirsin puokit muualle ja nyt on tilaa paljon uusille kouluratsuille. Kasvatteja ei ole lähtenyt kovinkaan paljoa ulkopuolisiin koteihin ja tämä vääryyshän pitää korjata.

Aapakorteeseen on kerääntynyt koulu-, este- ja kenttäsuokkeja, mutta oon vähän suunnitellut että tulevaisuudessa keskitymme vain este- ja kenttälinjoihin. Ulkoasu on varmaan muuttumassa suuntaan jos toiseen, en oo vieläkään lämmennyt tolle siniselle tekeleelle.. :'D

Mutta käykäähän siis ostamassa Varpusesta ja Aapakorteesta varsoja, joita laitoin juuri myyntiin. 🙂

Näiden lisäksi on vielä pikkuinen Kallais joka on hitaasti toimiva tarinointiprojekti. Laiskana olen ollut, sillä viimeisimmät tekstit taitavat olla helmikuulta. 😄 No mutta hepat sentään kisaavat aina kun mahdollista, joten ihan kuolleita ei olla.

atm rennosti tauolla & sillon tällöin täällä ^_^ // VRL-08368, neonleopards@gmail.com

Bexhill Stud - estepuokkeja
                                    Arctic Dressage - koulupuokkeja

• Sonja
                                      Sonja last edited by

Cloudfieldin brittisuokit porskuttaa hengissä edelleen, mutta hiljaiselolla ollaan. Keskustan ollessa poissa pelistä hautaan lähti tusinan verran suomalaisia, jotka olivat joko saavuttaneet tavoitteensa tai eivät yksinkertaisesti inspanneet lainkaan. Harrastuksen lopettaminen on käynyt mielessä jo ainakin miljoona kertaa, mutta suomenhevosten nimilinjat ovat yksi iso syy, miksi en halua lopettaa 😄 ❤ Tahdon kasvattaa mun Hedelmähallitsijat ja Jalokivivarkaat ainakin 7-polvisiksi asti, mitä pidemmälle sen parempi.

Kasvattimyyntiä meiltä ei oo tulossa ainakaan ennen syksyä, jos silloinkaan. Laitan kohta erilliseen topiciin 4 palautunutta kasvattia, joten menkäähän sieltä ostamaan pikaisesti, mikäli omaa pilvipeltolaista suokkia halajatte!

Cloudfield - pv, sh, wpb, fri
                                      Kultasaaren Kartano - piirroshevosia
                                      sonjavirtuaali@gmail.com

1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                      • Sorel
                                        Sorel last edited by

Hornanhovi on porskuttanut hiljaisesti eteenpäin keskustan tauon aikana. Pääasiassa hevosia on pyöritetty laatiksissa ja aika vähiin on käynyt, ketä sinne kohta veisi 😄 Kasvattimyynti täytyisi kokeilla pykätä pystyyn, kun joskus saisi otettua itseään niskasta kiinni ja lähtisi asiaa viemään eteenpäin. Myynti piti tehdä jo ennen keskustan kaatumista mutta sekin jäi vähän vaiheeseen... No, josko sitä tässä piakkoin! 🙂

Tilausvarsoja saa ja astutuksia sopii kysellä tässä tai chatissa, jos sieltä jotain kivaa löytyy. Kuoppajaisiakin on tulossa, eli jo palkittuja kannattaa kurkkia wink wink 😉

1 Reply Last reply Reply Quote 2
                                        • Kimi
                                          Kimi last edited by

Glades on aikalailla viettänyt hiljaiseloa, mutta kyllä parit suomenhevosvarsat on tälle keväälle tulossa, pitäisi vain jaksaa niiden sivuja tehdä loppuun🤗

VRL-14576 ♞ Glades pitkälti suomenhevosiin painottuvaa tavoitteentonta kasvatusta

• Sonja
                                            Sonja last edited by

Myytävät pilvipeltolaiset löytyvät nyt omasta topicistaan, minkä lisäksi Potkupukuritari lähtisi mielellään uuteen kotiin!

Cloudfield - pv, sh, wpb, fri
                                            Kultasaaren Kartano - piirroshevosia
                                            sonjavirtuaali@gmail.com

1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 3
                                            • 4
                                            • 5
                                            • 32
                                            • 33
                                            • 3 / 33
                                            • First post
                                              Last post