Yleislaatuarvostelu - YLA
-
@annel on toki, discordissa oon viestinnyt, ja käytännön ohjeviestit jne. mitä oon tehnyt (samat hommat mitä on KRJL:n toisella ylläpitäjäharjottelijalla ja oli aikanaan nykyisellä ERJL:n ylläpitäjällä) on kans tallennettu erikseen gmailin driveen.
Mut emmä jaksa enää, loppu huumori tän homman kanssa. Rauhaa ja rakkautta!
-
Juu, ei ainakaan omasta puolesta ketään ole tarkoitus olla mustamaalata, vaan esittää krittiikkiä toiminnasta, kuka takana onkaan. Mustamaalaamista on tuo tekstiuomarin ohari-viestittely, jos nyt mustamaalaamisesta halutaan puhua.
Asiat varmasti menisivät paremmin, kun hieman odottaa ja laittaa varmuusvälejä toimintaan, niin ei synny tällaista jatkossa
-
Koska minä tunnen alaeran muutenkin ja olemme ystäviä, joku varmasti lukee tämän pelkkänä kaverin puolusteluna tai kuppikuntajeesinä. Lukekoon, johan tässä on (taas vaihteeksi) paha mieli kaikilla.
Tämä alaeran saama kylmä kyyti on aivan uskomatonta. Ilmeisesti hänelle saa puhua ihan miten haluaa ja vähän kaikki, mitä hän tekee, on näemmä väärin. En sano, etteikö alaera, joku muu ystävistäni tai minä itse voisi tehdä virheitä tai toimia väärin, mutta kyllä tämäkin asia sai melko mielikuvitukselliset mittasuhteet. Muutenkin vähän ihmetyttää, kuinka paljon puhutaan miten virheitä saa tehdä ja kaikki on OK kunhan asia selvitetään ja pyydetään anteeksi mikäli sellaiseen aihetta on, ja kuitenkin käytännössä asia näkyy menevän vähän toisin.
Paljonpa kannattaa auttaa muita, kun kiitos on tietämättömäksi heittäytyminen, selittely ja asioiden vääristely, käsien peseminen koko aiheesta sekä bussin alle heittäminen.
-
Nyt ei kerkiä kirjoittamaan kaikkea, mutta haluan täsmentää, että mulla ei ole nokan koputtamista mailitse tapahtuneesta viestinnästä. Muistutusviesti oli ehkä myöhäinen, joo, mutta se ei harmita. Kiva kun ylipäätään tuli muistutus. Se ohariviesti, josta nillitin, on nimen omaan tämä tässä ketjussa ollut julkinen "nimetön" kommentti musta. Samoin muu viestintä, jota sanoin rumaksi, on tätä julkista kamaa. Ei ole yhtään reilumpaa, että viestitään rumasti alaeralle/sta kuin että viestittäisiin rumasti tuomareille/sta.
-
Voi kiesus Mä en käytä YLAa enkä muutenkaan juuri ole aktiivinen näissä jutuissa, mutta tätä keskustelua on tullut seurattua ja pakko todeta, että huhhuh.
Eikö olisi oikeasti viisainta laittaa koko lafka nyt hetkeksi tauolle ja kerätä pakka kasaan, että mitä tässä nyt oikeasti kannattaisi tehdä? Tällä hetkellä tuntuu että lähes kaikki mitä YLAssa tapahtuu menee enemmän tai vähemmän perseelleen, ja jos tuomareitakaan ei oikeasti ole, niin mitä järkeä väkisin jatkaa? Ottakaa se paljon tarvittu aikalisä, hankkikaa uusia tuomareita, ja hoitakaa kulissien takana hommat sillä tavalla asiallisesti että kommunikaatio sujuu suuntaan sekä toiseen niin, ettei ainakaan sen puolesta tarvitse alkaa etsimään ketään, ketä osoittaa syyttävällä sormella.
Musta on tosi kurja nähdä miten alaera sai tässä nyt oman osansa, vaikka oikeasti hyvää hyvyyttään lähti Minniä koko hommassa auttamaan. Toivottavasti Minni on osannut tästä osoittaa kiitollisuutensa alaeralle, joka teki kuitenkin paljon työtä sen eteen että YLA saatiin aikaisemmasta sotkusta nostettua.
Toivottavasti myös @k10444 mielenkiinto YLAa kohtaan on oikeasti noteerattu ja otettu harkintaan. Hän kuitenkin tarjoaa tällä hetkellä jopa ihan pelastukselta tuntuvia asioita YLAn tulevaisuutta ajatellen.
-
Mie oon Jessen kanssa vähän samoilla linjoilla, että koko lafka tauolle tai sitten vaikka se uusi ylläpito. Kyllähän tää meno näyttää aika mahdottomalta, tuomarit lähtee kävelemään ja apulaisyp saa paskaa niskaan eli kellä tässä on kivaa? Ei varmasti kellään. Jos tarvitaan apulais yp:tä ja on ongelmia lafkan pyörityksessä, niin miksei hommaa anneta sellaisella, jolla on resurssit se hoitaa kun täällä on @k10444 sellainen juuri ilmaissut, että on halukas YLA:n ottamaan haltuunsa, kehittämään ja tekemään kyselyitä toimivuudesta.
Jos resurssit on hukassa niin YP:n hommat ei ole ehkä se paras paikka olla. Laatiksen ylläpito vaatii PALJON vastuuta ja siihen päälle toki aikaa eikä se ole todellakaan mikään helpoin homma ja jos se homma ei tunnu kivalta, aika ei riitä ja homma ei toimi, niin silloin ei ole mikään pakko sinnitellä sen asian kanssa vaan homman voi antaa eteenkin päin kun halukkaita ottajia on. Apua on hyvä pyytää, mut jos avun auttaja saa siitä vaan pahan mielen niin ne apukädet häviää hyvin äkkiä. Kukas sitten auttaa?
-
Mua kiinnostaisi ehkä lähteä rakennetuomariksi, jos sellaisia haetaan? Riippuen ehkä siitä mitä vaaditaan että sinne pääsee, ei nyt irl kokeiden päälle ehkä jaksaisi mitään hirveitä kokeita tällä suunnalla Mä oon tosiaan ollut nyt vuoden (? kai) KTK tuomarina PKK:ssa ja oon tykännyt siitä ihan tosi paljon, niin paljon että voisi jopa kaivata vähän lisääkin rakennehommia.
Mutta seurailen nyt sen aikaa, että tiedetään mitä YLA:n kanssa tehdään näin yleisesti, kun tuo aikalisäkin mainittiin (mikä voisi olla tässä kohtaa erittäin hyvä juttu) Ja onko YLA:n sivut ajantasalla? Onko nuo tuomarit mitkä siellä mainitaan, ne mitkä on parhaillaan? -
@marjahilla Sivut ovat ajantasalla ja täältä näkee ajankohtaisen tilanteen millaisia tuomareita haetaan.
-
Hei kaikki!
Kiitos hyvästä keskustelusta, ja toivotaan, että pysymme pois asiattomuuksista tästä eteenpäin. Kenellekään emme toivo lynkkausta, julkista tai yksityisviestein tapahtuvaa.
Tiedotamme tässä ennen keskustelun kiihtymistä, että YLAan on rekrytty nyt lisävoimia. Järjestäydymme tarkemmin ja tiedotamme lisää lähipäivinä.
Hyvää viikon jatkoa YLAn ylläpidon puolesta! ️
-
Onpa kurjaa lukea näitä ”ylläpito alas!” kommentteja. Eiköhän jokainen tee parhaansa ja mitä ihmisyyteen ja inhimillisyyteen tulee; jos jossain mokaa, on täysin ok nousta ylös, tomutella polvista pölyt pois ja jatkaa matkaansa. Se on suotava meille kaikille.
Tässä ei ole nähdäkseni kukaan tehnyt mitään sellaista, että pitäisi jälleen kerran kivittää joku ylläpidosta pois. Näiden aina toistuvien kivistyksien jälkeen on turha miettiä, miksei kukaan halua vastuunvetorooliin.
Tsemppiä ylan porukalle, älkää vaipuko epäuskoon. Huominen on parempi. Ja jossei se, niin ylihuominen.
-
Yla - kuumentamassa tunteita vuodesta 2002
Ilmapiiri ja keskustelu on mennyt jälleen kerran aika rumaksi, mutta vielä hämmentyneempi mä oon siitä, että täällä on ilmeisesti menossa joku ala-asteelta tuttu "mä en ainakaan leiki ton kanssa" juttu? Tai siltä se ainakin pahasti näyttää ja musta se on todella huolestuttavaa. Ja siitä jos jostain pitäisi puhua ääneen. Miten tähän tilanteeseen on tultu?
Samantien ollaan taas ottamassa koko laatis pois nykyiseltä ylläpitäjäjältä, mutta mitä ollaan sen eteen tehty nyt? Neljä uutta tuomaria alottais heti kunhan vaan tietty yksi henkilö saa laatiksen itselleen vaikkei ylläpitohakua ole edes auki? Miksei nämä henkilöt ole tuomareina nyt auttamassa Ylaa kohti parempaa?
Tehdäänkö tätä hommaa siis ylipäätään ylläpidon vuoksi, vai laatiksen toiminnan ja yhteisen hyvän? Oon jotenkin todella pöyristynyt tästä.
Vähemmälläkin saa toisen pahalla mielellä luovuttamaan ja sekö nyt on tavoite?
-
Ajattelin juuri samaa kuin @felissa ja tämä koko viestiketju on äärimmäisen surullista luettavaa. Aivan kuin oltaisiin palattu sinne kultaiselle 2000-luvulle. Olen aivan ihmeissäni nykyisestä keskustelukulttuurista tällä foorumilla.
-
@felissa Muiden ihmisten syistä en tietenkään voi kirjoittaa, mutta omasta puolestani syy sille, etten ole tällä hetkellä mukana YLAn toiminnassa on, että yritin olla. Minni ehti ilmoittautua YLAn uudeksi ylläpitäjäksi hieman ennen mua edellisen lopettaessa, joten mun piti alunperin hypätä kakkosylläpitäjäksi. Tosi nopeasti tajusin, että meidän toiminta- ja kommunikointitavat eroavat toisistaan sen verran, että ylläpidosta olisi tullut enemmän vääntöä kuin kivaa harrastamista.
En sano että Minnin toiminta- tai kommunikointitavat olisivat tilanteessa olleet huonoja, vain epäyhteensopivia omieni kanssa. Haluan teroittaa, ettei mulla ole mitään henkkoht vihaa ketään kohtaan.
Ja kyllä, pärjään erilailla toimivien ihmisten kanssa esimerkiksi koulu- tai työelämässä, jos joku tätä jää miettimään. Koulun ja työskentelyn ulkopuolella haluan kuitenkin pitää harrastuksen mahdollisimman mukavana ja ns pakollisesta ryhmätyöstä vapaana.Eli ei tämä nyt mun puolesta ole mikään mä en leiki sun hiekkalaatikolla päätös, vaan syy on olemassa. YLAn lähiaikojen viestintä ei rohkaise lähtemään mukaan tuomarin rooliinkaan, mutta tätä tässä keskustelussa on jo sivuttu muiden toimesta.
Enkä sanoisi, että tässä ollaan ottamassa laatis pois nykyiseltä ypltä, kuten kirjoitin olen vain ollut pitkään halukas pestiin, ja olen edelleen mikäli tilaisuus annetaan. Jaoin tämän yhtenä vaihtoehtona, mutta annoin ääneni myös yhdelle nykyisen ylläpitäjän antamista vaihtoehdoista, vaikka kieltämättä olisin ehkä voinut sanoittaa viestin alun vähemmän jyrkästi.
-
@felissa said in Yleislaatuarvostelu - YLA:
Samantien ollaan taas ottamassa koko laatis pois nykyiseltä ylläpitäjäjältä, mutta mitä ollaan sen eteen tehty nyt? Neljä uutta tuomaria alottais heti kunhan vaan tietty yksi henkilö saa laatiksen itselleen vaikkei ylläpitohakua ole edes auki? Miksei nämä henkilöt ole tuomareina nyt auttamassa Ylaa kohti parempaa?
Tehdäänkö tätä hommaa siis ylipäätään ylläpidon vuoksi, vai laatiksen toiminnan ja yhteisen hyvän?
Ei lisättävää.
Minä voin heti alkuun myöntää olevani yksi YLA:n uuteen ylläpitäjäporukkaan mukaan lähteneistä, se tuskin on enää tässä kohtaa mikään salaisuus. Lisättäköön kuitenkin, että tämän kommentin kirjoitan vain ja ainoastaan yksittäisenä harrastajana, eikä tämä edusta kenenkään muun tahon kuin itseni mielipidettä.
Se, mitä Yleislaatuarvostelu minun mielestäni nyt kaipaa, on yhteisöllisyys.
En halua kommentoida aiempaa keskustelua, jossa edellä mainittu asia on mitä ilmeisimmin loistanut poissaolollaan. Jokainen reflektoikoon omaa toimintaansa itsenäisesti. Totean vain paria aiempaa keskustelijaa kompaten, että paljon on selkeästi kehitettävää, jotta toiminnasta saadaan taas kivaa ja mielekästä jokaiselle, niin osallistujille, ylläpitäjille kuin tuomareillekin.
Toivottavasti suuremman porukan resurssien voimin asioihin saataisiin muutos, ja jokainen suhtautuisi jatkossa YLAan avoimin mielin viimeaikaisesta negatiivisesta keskustelusta huolimatta Felissan sanoja lainatakseni tätä kuitenkin tehdään, tai lähdetään tekemään, vain ja ainoastaan yhteisen hyvän vuoksi.
-
@yla said in Yleislaatuarvostelu - YLA:
KYSELY YLAN JATKOSTA
A) Tilaisuudet jatkavat 50% kapasiteetilla, nykyisillä muutoksilla.
B) Tilaisuudet jatkavat 50% kapasiteetilla. Tuomarien extrahevosmäärä palautetaan kolmeen.
C) YLA määrittelemättömälle tauolle
D) Oma ehdotuksesi siitä, miten YLA saadaan pelastettua
Kerätään kyselyyn tuloksia parin viikon ajan eli 13.12.2021 klo 23:59 asti.
B. Vai D? Tiimi kuntoon, toimivat yhteydenpitokanavat, tuomareille maistuvat porkkanat takaisin Sekä täällä sanallisesti erikseen esitettyjen parannusehdotusten huomioonottaminen. Olen ihan toiveikas, että kyllä tästä vielä hyvä tulee
-
KYSELY YLAN JATKOSTA
A) Tilaisuudet jatkavat 50% kapasiteetilla, nykyisillä muutoksilla.
B) Tilaisuudet jatkavat 50% kapasiteetilla. Tuomarien extrahevosmäärä palautetaan kolmeen.
C) YLA määrittelemättömälle tauolle
D) Oma ehdotuksesi siitä, miten YLA saadaan pelastettua
Kerätään kyselyyn tuloksia parin viikon ajan eli 13.12.2021 klo 23:59 asti.
--
Vielä viikonverran aikaa vastailla
-
Äänestän kaikkea paitsi a:ta.
Sivuilla on vielä epäselvää, pidetäänkö joulukuun tilaisuus. Jos pidetään, ilmeisesti päätös siitä, saanko etuuden tuomaroituani kaikki marraskuun tekstit, tulee vasta VIP:n jälkeen. Jääkö tilaisuus välistä vai siirtyykö vip tällä kertaa?
-
@oresama tilaisuus on jätetty väliin ja seuraava tilaisuus on vasta ensivuoden puolella.
-
Äänestän B:tä. 50% kapasiteetilla voin toistaiseksi tuomaroida koko jalostusosion yksin, kunnes uusia tuomareita saadaan.
Tuohon aiempaan keskusteluun en enää palaa, koska uskon sen olevan pitkälti loppuun käsitelty. Tai ainakin toivon, että kaikilla osallisilla on sellainen olo, että rauha maassa ja väärinkäsitykset on korjattu. Uskon vahvasti, että YLA tästä nousee tavalla tai toisella vielä täyteen loistoonsa, ja aion itse ainakin olla myötäauttamassa siinä parhaani mukaan!
Sen kuitenkin halusin sanoa, että hei katsoiko kukaan muu viime tilaisuuden pisteytystä tämän kaiken myllerryksen keskellä? Se meinaan näyttäisi TOIMIVAN Joten nyt kokisin (en toki lupaa ylläpidon puolesta, mutta uskoisin että ok?), että joulukuun aikana on viimeinen mahdollisuus kommentoida pisteytystä ja ihmetellä jotain pisteitä, ennen kuin pisteytys lyödään ensi vuotta varten lopullisesti lukkoon eikä palata siihen enää! Joten YLA:n käyttäjät; tuliko hassuja pisteitä, etkö ymmärrä jotain tms. ? Kysy niin katsotaan! Tuomari; miltä nykyinen pisteytys tuntui, oliko selkeää, sopivasti työtä (jos nyt ei tuomarivajetta mieti vaan nimenomaan pisteitä itsessään), helppo laskea?
Itse ainakin tuomarin näkökulmasta koean jalostusosion nyt todella toimivaksi
-
Vielä on aikaa ottaa osaa äänestykseen