Yleislaatuarvostelu - YLA
-
@annel Oonkin tietoinen tästä, mutta mulla ei ole pääsyä YLA:n vanhaan spostiin, eikä mulle ole vielä välitetty noita vanhoja viestejä. Olin kyllä tietoinen tästä asiasta ja lisäilen sut rakennetuomariksi
-
Kysymys! Mitenkäs Show Pony Circuitissa kilpailleet hevoset? "Kilpailuiksi hyväksytään sekä villit, että jaosten alaiset" lukee pisteytyksessä eli mun logiikalla nää kuuluisi sinne myös. Yhtä lailla näihin naputeltiin osallistumiset aikoinaan. Saako hevonen näistä osallistumispisteitä, jos linkittää hevosen sivuille kilpailuiden yhteyteen sen SPC-profiilin, jossa tulokset on listattu? (esim)
-
Saako muuten varsalaatisten palkinnoista lisäpisteitä / lasketaanko niitä jälkeläisten laatispalkinnoiksi?
-
@crimis Sori että vastauksessa on kestänyt, työt meinasi vähän hidastaa asioiden hoitamista. Palaveerattiin tästä lyhyesti kisapiste tuomarin kanssa ja SPC pisteet lasketaan samalla tavalla kuin alaistenkin kilpailujen Teen tästä merkinnän pisteytykseen nyt kun työt hellittävät sen verran että aikaa jää taas muuhunkin kuin nukkumiseen.
@Mari H mun täytyy tsekata vielä että miten se oli pisteytyksessä ja ehkä vähän palaveerata jälkeläistuomarin sekä lisäpistetuomarin kanssa asiasta, mutta ehdottomasti niistäkin katsellaan jotenkin pisteet tuleviksi.
-
Vuoden 2021 tilaisuuksien tulokset löytyvät nyt myös VRL, laittakaa viestiä jos huomaatte jotain mokia
Tänään ja huomenna vielä aikaa osallistua, tilaisuudessa vielä 16 paikkaa vapaana.
-
Tänään viimeinen päivä osallistua heinäkuun tilaisuuteen, tilaisuudessa yhdeksän avointa paikkaa jäljellä.
-
Onko muille tuomareille tullut tuomarointiviesti? Tämä tuomari havahtui just siihen, että kuu on vaikka kuinka pitkällä: tulee pian ehtimisen kanssa ongelmia. Ei olisi eka eikä tokakaan kerta, kun mailini temppuilisi ja viesti jäisi matkalle.
-
@oresama ei ole kenellekkän mennyt koska en ollut tietoinen tällaisesta asiasta täytyy laittaa ensinkuuta varten itselleen muistutus kun jotenkin oletin että tuomarit aloittavat työnsä automaattisesti joko kun osallistujia alkaa kutsuun tulemaan tai heti kun vip on mennyt.
-
@yla Ei huolta, näitä sattuu! Kaikilla laatuarvosteluilla (tai niissä ainakin, joissa olen itse tuomaroinut) on tapana ilmoittaa, kun tilaisuus on valmis tuomaroitavaksi. Tämä siksi, ettei koskaan voi olla varma, onko ylläpitäjä ehtinyt jo päivittää kaikki osallistujat sivuille. Ja tarvitseehan siihen sen jaonkin, että kuka tuomaroi mitä, ettemme tuomaroi ristiin
-
Tuomareille on nyt tänään lähtenyt viestiä ja koska en oman mokani vuoksi kokenut tarpeelliseksi laittaa tuomareita hoitamaan tonttiaan lyhyellä varoajalla jää näillä näkymin elokuun tilaisuus pitämättä ja heinäkuun tulokset tulevat mahdollisesti vasta ensikuun puolella.
Pahoittelut sekoilusta, vähän vielä taustavoimalla palaset sekaisin
-
@yla onneksi jopa laatikset on vaan leikkiä! Tämä on harjoituskierros!
-
Ylassa on päällä tuomarirekry ja muutama uusi tuomari ollaankin lisätty listoille.
Nykyisille ja uusille tuomareille suuri kiitos siitä että lainaatte aikaanne YLA:lle
-
Isot Pahoittelut että tulokset ovat myöhässä ja myöhästyvät vielä vähän. Viimeisiä pisteitä puuttuu ja ne pyritään saamaan kasaan pikaisesti
-
Syyskuun tilaisuus on nyt normaalisti auki ja heinäkuun tilaisuuden tulokset pyritään saamaan esille asap.
-
Hellou, mie kyselisin noitten pisteytysuudistusten perään! ️ Ymmärrän jos on kiireitä, mutta aiemmin käytiin todella hyvää keskustelua siitä, mikä ei tällä hetkellä toimi, mutta nyt tilaisuuksia tulee vain uusia tällä samalla toimimattomalla pisteytyksellä. Itse en tällä hetkellä oikein enää nauti tuosta jalostusosion tuomaroimisesta, noitten laatispalkinnoista tulevien lisäpisteiden kikkailu väsyttää aika paljon Ja kilpailuosio taisi olla se toinen, missä oli eniten ns. epäkohtia. Että milloinkohan korjattaisiin nuo ehdotetut kohdat pisteytyksessä ja lisättäisiin sivuille selkeämmät rajoitukset/hylkäyssyyt? ️
-
@sonja tää on vähän jäänyt kun työkesä olikin hippasen kiireisempi kuin odotin ja siitä palautuminen on ottanut pienen hetken. Mä yritän palata tän asian pariin tän viikon aikana ja kaivaa esiin kaikki keskustelut mitä ollaan käyty niin täälä kuin muuallakin ja luonnostella vihdoin ja viimein jotain ehdotusta jos saataisiin sitten viimeistään lokakuulle pisteuudistuksia aikaan.
Tää on ollut ihan hirveää säätöä tässä alussa ja mulla on ihan hirveen ahdistunut olo siitä, mutta ehkä tää tästä lähtee rullaamaan, nyt kun ei tarvitse onneksi asua töissä 24/7...
-
@yla Hurjasti tsemppiä kiireiden keskelle ja muihin askareisiin! Kyllä se siitä lähtee pikkuhiljaa rullaamaan. Laittele rohkeasti viestiä, osallistun mielelläni pisteytyksen miettimiseen ja auttelen muillakin tavoin, jos vain mieleen jotain juolahtaa ️
-
Pistemuustosehdotus 10/2021 alkaen
Alaiset, Porrastetut, ravurit, laukkurit max. 20p
Lisäpisteet max. 10? 20?Lisäpisteitä saisi tuotos/tarina kisoista kuten nytkin sekä 0,5-1p osallistuminen / voitto joko suurkilpailusta tai isommasta tarinakisasta
Miltä tällainen kuulostaisi? Peruspisteytys on oikeastaan suoraan @Sonja n ehdotuksesta, nyt kun sain luettua viestit paremmalla ajalla ja ajatuksella lävitse.
Tällä pisteytyksellä maksimipisteet olisivat 108 ennen lisäpisteitäkään, eli ykköselle olisi mahdollista päästä silti ja jopa ylittääkkin raja. Tietenkinhän tällaisella pisteytyksellä mentäisiin eri linjalla kun muut laatikset, mutta viesteissä tuli myös esiin toivetta siitä että yla ei painottaisi kisoihin niin vahvasti.
-
@yla Miun korvaan tää ois ainakin oikein passeli että riippumatta kilpailutyylistä maksimi kisapisteissä olisi sen 20p Onko tuo lisäpisteet nyt siis kilpailuosion lisäpisteiden maksimi vai siis ihan tuon erillisen lisäpisteosion maksimi?
Ehditkö jo miettiä sitä ehdotustani jalostusosioon? Että lisäpisteet meriiteistä saisi vain kolmesta ensimmäisestä polvesta ja neljännestä polvesta alkaen saisi 2p/selvitetty sukupolvi?
-
@sonja Tuo olisi kisa-osan lisäpisteiden maksimi eli kisapisteet olisi 20 + mahdollisesti sitten tuo 10-20 lisäpistettä.
Tietenkin jos helpottaa niin tuo lisäpistepotti voidaan siirtää jo nyt olemassa oleviin lisäpisteisiin jolloin kisoista saisi sen max 20p vaikka hevosella olisi 1500 sijaa mistä tahansa kissanristiäisistä.