Rupattelutopic kaikille tylsistyneille
-
@serena Mulla kävi taas niin et läppäristä hajos näyttö joten piti kytkeä se telkkaan. Kaikki näyttää hassulta ja mahdotonta tehdä sivuja kun mittasuhteet heittää häränpyllyä. Sain sit käyttööni vanhan HP:n (kakan) läppärin jossa meni monta operaatiota et sain sen toimiin ees välttävästi (piti asentaa winukka uusiksi, ajaa kaikki ohjelmat läpi, päivittää ajurit, säätää kaikki hiton asetuksen suorituskyvyn optimoimiseksi). Ja mikä on tulos, käytän edellee tätä läppäriä jossa ei ole näyttöä, ei toimi ees näppäimistö (onneksi on irrallinen) ja osa komponenteista rikki, näkyy suorituskyvyssä mut paremmin tää jaksaa pyörittää mitää kuin tuo HP joka ei jaksa edes Netflixiä ilman pätkimistä
-
@hm No joo tää resoluutio on kans yks.... Jossain vaihees vielä viitin enempi katella noita tekemiä sivuja eri resoilla, mutta sitte olin vaa et ihan sama, kunhan omalla näytöllä näyttää hyvälle. Nyt sitten itken verta.
-
@serena Yksi vaihtoehto on määrittää mitat prosentteina, ei pikseleinä niin se korjaa ainakin osan ongelmista. Jos on mitat laitettu pikseleinä niin tietysti sillon kaikki näyttää erilaiselta eri näytöiltä mut jos on prosentteina niin ne skaalautuu näytön mukaan.
-
@hm Joo siis se on toki yks vaihtoehto, pitäis vaa jaksaa väännellä sit nii paljo kaikkee uusiks
-
Asiasta kukkaruukkuun, jos jotakuta kiinnostaa tuotantoeläimet niin YLE:ssä on hyvä sarja missä on kerrottu mm. tuotantoeläinten historiasta nykypäivään seka vertailuna suurtilat vs pientilat.
Sarjassa ei tosiaan kritikoida mitään, eli esitetään rehellisesti molemmat osapuolet ja historiasta miten nykytilanteeseen on päädytty. Musta hyvinkin valaiseva sarja joka kertoo hyvin nykypäiväisestä tuotannosta ja siihen miten siihen on päädytty kysynnän nousemisen myötä.
-
Täytyypä yrittää tässä joku päivä muistaa kahtoo. Mulla on ollu parin viikon Supernatural putki päällä ku alotin alusta.
Täytyis nyt muokata ja siirrellä muidenki tallin sivut uudelle sivutilalle. Ei vaan oo oikein motia tehä mitään. Exä vei multa eilen koiran enkä tiiä saanko sitä enää ikinä takasi.. sen kamatki on täälä ja nyt on vaan vittuuntunu ja tyhjä olo.
-
@serena Oliko se koira sun eksän nimellä? Aika kurjalta kuulostaa
-
@hm Joo on. Sovittiin, että mie saan sen kun se on enempi "mun" ja toinen koira jäi sit sille. Mut nyt kun kävin eilen siellä kahvilla niin kerroin sille, että seurustelen yhden mun kaverin kanssa ja sattui se koira olemaan mukana niin tää tuumas, että koira jää sinne ja ei enää ikinä tarvii olla missään yhteyksissä.
-
@serena No just. Tosi kurja tilanne.
-
@hm No joo.. tälleen muutenki tämän masennuspaskan keskellä vähä semmone fiilis, että miten tässä nyt eteenpäin. Jotenki osasin kyllä aavistella, että se saattais ruveta kostamaan mulle sen koiran kautta, mutta en ees silleen suunnitellu sitä kertomista sille, se vaan vähän niinku tuli ja ajattelin, että parempi ku kuulee multa kuin jostain kyliltä missä about kaikki jo asiasta tuntuu tietävän...
Vaan tehty mikä tehty. -
Alan ihan kohta vittu itkemään. Oon täs vaihees jo puol tuntii myöhäs töistä koska nukuin pommiin, lähin bussille ja unohdin mun maskin, ja missasin bussin silti. Katoin että sieltä tulee joku bussi, mut totesin että se on bussi a, jonka piti mennä just sillon eikä bussi b, joka oli mun bussi eikä sen pitäny vielä tulla. Oli se sitte se b, vähän ajoissa.
-
Sain viimein sängyn, jee! Nyt vaan pitäis jaksaa kasata se
-
Onkohan ratsastuksen ohjaajille/opettajille olemassa jotain keskustelupaikkaa, esim facebook ryhmä tms? Olis kiva kuulla mitä muut opet on ammatissaan/ammatistaan hoksanneet ja jakaa omia ajatuksia ja kokemuksia.
-
höhöhöhöö työkaveri sai vihdoi aikaseks pyytää mua kahville
-
Voi nyt vigkjfkjgnrdkgnbgfjk. Kävin viikonloppuna läpi melko pinon kisakutsuja, laatiksia, kantakirjaustilaisuuksia jne ja pistin niistä kaikki tulokset oikeeseen muotoon muistioon. En sit tajunnu tallentaa sitä ja mun kone oli yöllä sammunut ja ne on nyt mennyttä kalua.. Totta kai oon poistanu ne kutsut kirjanmerkeistä samaa tahtia, ku oon ne muotoonlaitellut... Nyt ehkä kenties vähän ottaa päähän.....
-
Koeponnistimpa tuossa uuden sängyn kun ei tältä ahistukselta jaksa oikein olla hereilläkään. Jos ny kuitenki illan ratoks muutaman kahvikupillisen verran järjestelis noita talleja kuntoon.
-
@eedla-s notepad ++ ei haittaa, vaikka läppäri menis pois päältä, vaikka painais koko höskän pois tallentamatta…. sieltä ne vaan on aina löytyny kun on uudelleen käynnistäny.
-
@maura joo ja eihän tuo ois ku ois tallentanut tai siirtänyt suoraa kopujen sivuille. Kävin nuo palkinnot läpi ja sijat meni nyt hyväntekeväisyyteen. En jaksa yrittää kaivaa niitä enää uusiksi
-
Sohvadatausongelmat no. 2 mun ranne ei tykkää tästä asennosta, kun hiiri on perseen tasolla sohvalla. Ja ei, en oo ikinä opetellu kunnolla käyttämään läppärin hiiripadia muuta ku pakosta ja vihaan sitä, varsinkin kun tässä ei oo semmosta vieritysominaisuutta.
/ Itse asiassa tää mun hiirikin alkaa vissiin sanoa sopimustaan irti, välillä aukaisee ikkunoita itsekseen ja välillä jumii vieritys päälle..
-
@serena joku kova levy hiiren alle niin sen saa mm. reiden päälle missä toimii ihan moitteetta