Welshkeskustelu
-
@nintsu hahah no joo siinä tapauksessa!
-
@nintsu ..haluuksä LH-liitteellisen ponin meiltä? Löytyy kaikkia kolmea wpb:tä (NWP/VWY/irl) ja niiden pohjarotuja.
-
@nintsu Ompa hauska projekti! Ja vielä hauskempi oli huomata, että vaikken minäkään ole koskaan varsinaisesti kasvattanut part bredejä niin kolme omaa kasvatusliitettä löytyi listalta. Tuiskulan ainoan kasvatin saaminen sukuihin voi olla nyt enää hankalaa ja näköjään tein siitä pyytämästäni astutuksesta itsekin ratsuponin
Wpb ei oo koskaan ollut itselle mikään ykkösrotu, eikä welshit muutenkaan. Aina niitä on kuitenkin talleissa ollut, koska näyttävät kuvissa kivoilta, sopivat monipuolisesti eri lajeihin ja jalostusmateriaalia löytyy helposti. Kasvateille on ostajatkin löytynyt kivasti, mistä tulikin mieleeni, että täällä roikkuu vielä yksi pitkäsukuinen myyntiponi.
Eniten oon kuitenkin innoissani tästä uusimmasta kotiin jääneestä pb-kasvatistani!
-
Älkää tarjotko mulle nyt mitään! "Hei olen Nintsu ja olen virtuaaliponishoppailuholisti..."
@felissa sä oot ahkerasti rekkaillut kasvattajanimiäsi myös wpb:lle, kun ne VRL:n listalta löytyi Tuosta Tuiskulan Wiscon yritin saada varsaa, mutta omistajansa taitaa olla lopettanut/tauolla.
Kassu on oikein hieno! Tykkään suvusta (vaikka onkin mulle turhan tuttua jalostuskäyttöä ajatellen) ja että usean kasvattajan kasvatteja samassa suvussa.
-
@indy said in Welshkeskustelu:
Mä mietin, että olis kiva järjestää jotain rentoa/hauskaa/kevyttä aktiviteettia welsheille, mutta mitä?
Mä liputan täällä hieman myöhässä valmennusten puolesta!
Tirionin kanssa homma etenee hitaasti, mutta varmasti. Poneille on saatu jälkeläispalkintoja ja 3p. ponien suunnitelmat ovat jo ylhäällä, mutta ensin pitää parannella tallin koodipuolta, että ylläpito olisi kätevämpää pidempisukuisten ponienkin kanssa puljatessa.
-
Siihen nähden kuin vähän ehdin ja jaksan virtuaalihevostella, uusia elikoita on ilmestynyt turhankin kanssa. Ja sivutettavia olisi vielä ihan hillitön määrä. Liityn @Nintsu n seuraan virtuaaliponishoppailuholistikerhoon.
Hevosihmisen tuoreimmat ponihankinnat ovat oma kasvatti Crown Clown sekä muualta muuttaneet Saskia Beauregard ja Neifion Petty In Pink. Vähän vanhemmista poneista voisin esitellä French Toast Puffin, jonka toivon saavani kantakirjaan ja joka kisailee vielä kenttää, mutta voisi kyllä varsoa nyt tammi-helmikuussa jos joku on kenttäponia vailla.
-
@lissu-t onpa Ranskiksella kiva nimi 🥰
———
Mä oon pitänyt hiljaisessa etsinnässä yhdelle omalle tammalle puolisoa, mutta täytyy varmaan kohta höllentää kriteerejä jos sitten alkaisi vähän paremmin löytymään ehdokkaita
Ja muutenkin pyyhkiä pölyjä ponien päältä
-
Mäkin oon viime aikoina ostellut muutamia poneja, tosin ruattinmaalta ja ovat vielä ihan alkutekijöissään. Marwin on aika jees, mutta paras ostos oli kyllä Merri, jolle on jo tammoja vaikka kuinka mielessä.
Pitäisi kanssa käynnistää Tirionin varsakausi 2024, kun sain sukutaulujen meriittihommat niin ihanaan kuntoon, ettei tarvi niitä naputella kuin yhteen tiedostoon ja maagisesti ilmestyvät joka sukutauluun Suunnitelmat etenevät muutoin hyvin Tirionin kanssa ja ilokseni saan myös pian anoa meille KRJ:n kasvattajapalkintoa, jos en rupea nirsoilemaan ja jää odottamaan, että saan anottua kerralla korkeimman palkinnon, kun ei olla kovin kaukana siitä.
Pitäisikin sitten katella mitkä ponit odottelee valmiina laatikseen pääsyä vai joudunko jotenkin keksimään jotain täytettä ponien päiväkirjoihin
-
Oma welshtalli alkaa kohta puoliin olla valmis tai siis talli kyllä on jo, mutta ponien sivujen rakentelu vielä kesken. Tykästyin bannereihin ja muille palkinnoille (nuoret welshit, kasvattajat, jälkeläistittelit) sellaiset löytyy, mutta laatuarvostelun sivuilla ei näkynyt mitään? Enkö vain löytänyt vai eikö tällaisia tosiaan ole? En usko että olisin ainoa, joka näitä tykkäisi sivuille laittaa, joten olisiko mahdoton ajatus tämmöistä tehdä?
-
@tuire tällä hetkellä ylläpidolla ei ole bannereiden tekoon aikaa tai innostusta, mutta laitetaan muistiin, jos jossain kohden asiat ovat toisin. Apua otetaan toki vastaan, jos täältä löytyy innokkaita bannerintekijöitä!
Löytyisikö täältä isää elokuussa syntyneelle Moana's Tallulahille? Olen hienosti sekä tehnyt sivut että rekisteröinyt varsan, mutta isän etsiminen on jäänyt näköjään vähän vaiheeseen Mulla on varmaan ollut mielessä joku ori, mutta ei enää tule mieleen. Etsinnässä 2-polvinen C-ori, mieluiten este- ja/tai valjakkoajopainotteinen. Ikää saisi oriilla olla sen verran, että tuommoinen elokuussa syntynyt lehtolapsi sopii kuvioihin.
-
-
Viimein saatu meilläkin vähän paremmin laatishommat alkuun kun joulukuun tilaisuudessa pyörähti jopa neljä ponia; Banshee, Maco, Glamdring ja Ion, kaikki yllättivät II-palkinnolla. Näistä Banshee ja Glamdring ovat menossa hetimiten kuoppaan kunhan allekirjoittanut jaksaa siirtää niiden sivut toiseen kansioon. Myös Maco ja Ion ovat pikkuhiljaa lähöillään, kunhan muistaisi ilmoittaa ne ensin lajilaatiksiin.
Näistä jos mielii varsoja, niin vielä niitä saa.Uusia varsojakin on tullut, kaikki jälleen D-mallia:
Ceiriosen Ardamírë
Neifion Tol Eressëa
Neifion ArchangelTäytyisi ottaa asiaksi tuoda muutama uusi poni ja shoppailu ois tosi jees, mutta mitään sopivan kivaa ei oo tullut vastaan. Millonhan oon viimeksi welshiä ostanutkaan Jalostuslistalla näyttäisi olevan myös 12kpl varsoja tulossa, suurin osa noista kuitenkin etsii vielä puolisoa, kun saisi vain aikaiseksi tehtyä jotain hakua. Jos siis sulla on welshejä niin nyt saa heittää listauksia näkyville, niin oriita kuin tammoja haussa!
-
-
@sabo Bansheesta olisi kiva saada valjakkomopo Meinweniin Omasta takaa ei oria löydy, mutta voisin niitä tutkailla ja laittaa viestiä, kun sopivia tulee vastaan?
Lisäksi samaisen tallin orit käytettävissä, kuten myös kisanneet tammat eli wA Brynderwyn Pluen Eira, wB Macchiato ja wD Llygedyn Marworyn.
-
@tuire Joo! Mullaaka ei oo ku tuo yks evm ori ja se ei oo valjakkoo kisannu, mutta etsiskele rauhassa.
-
@sabo B-tamma Persikka tarjolle, mikäli kelpaa. Kisasijoja juuri päivittelen sivuille
-
@humutin Ihana, mikähä lienee kasvatusliite vai onko semmoista?
-
@sabo ei oo, voi liisata tai laittaa liitteettä, tai esmes Illerwood + nimi
-
Kerta muutkin niin ehkä minäkin uskallan kysellä Tää on varmaan vähän "neula heinäsuovassa" tehtävä, mutta sattuisko keneltäkään löytymään evm mounttia valjakkopainotuksella? Mä haaveilisin Netasta itselleni varsaa, mutta sopiva ori vain puuttuu...
-
mulla löytyy täältä evm-sukuisia, kaikki kisaa koulu+este+valjakko, mutta noille ei ole tulossa omia sivuja eikä niitä viedä sen enempää mihkään laatuarvosteluihin tms. että kun kisaavat täyteen niin tekevät varsat ja sit laitan ne pois