Welshkeskustelu
-
@josh @sabo Tässähän tulikin ihan tilauksesta kiva ori vastaan! Sopisiko teille yhdistelmä Ynys-y-llan Rhydderch x Peakes Bananabanshee, varsa tulisi siis minulle valjakkoa kisaamaan Meinweniin.
-
@tuire Kyl vuan. Ei tarvii sivuja ilmoitella kuha rekkariin menee.
Telotan tuon mammaponin jahka on taas aikaa datailla nii rekkarista löytyy sitte ajantasainen sivu.
-
@tuire sopii mainiosti
-
hihii, pakko tulla hehkuttamaan mun mounttioria, jolla on nyt aika hieno palkintorivi vaikka itse sanonkin: hattu tästä voi vielä varsan tai pari saada, ennen kuin menee kuoppaan, vink vink!
muutakin asiaa mulla oli: tulkaa ostoksille! mun mielestä tuli tosi kivoja A- ja B-varsoja nimiä ja sukupuolia voidaan muokata (paitsi osan skp lukittu), jos ei nappaa.
-
@indy no kyllä on komea tittelirivi ja poni kans! Lähtisikö tästä estevarsa Meinweniin Brynderwyn Pluen Eiran kanssa? Käytäisiin ensin varsa-arvosteluissa, vietäisiin myös kantakirjaan ja sitten kisoja porrastetuissa.
-
@tuire joo kyllä se sopii! laita sivuja mulle sit jotakin kautta kun valmistuu
-
Oisko jollain TJ koulupainotteinen wB/WPB (korkea %) 1-polvinen ori tälle tammalle? Jää joko itelle tai sit myyntiin
-
@turjake wb Neithiwr Rewa tarjolla
-
-
-
Olen saanut sellaisen kuvan, että VWY-laatiksessa jokainen palkinto on oikeasti merkittävä eli sieltä ei ihan noin vain napsita kakkosta saatikka ykköstä. Tähän ajatukseen peilaten olen ylpeä ihka-ensimmäisestä laatuarvosteluun laittamastani ponista Loitsulan Myrickistä, joka nappasi sieltä kakkospalkinnon! Liskäksi ykkönenkään ei ole ihan mahdoton, koska ori sai nyt yhteensä 45 pistettä eikä sillä ollut esim. yhtäkään Cup-sijoitusta. Lisäksi jälkeläisnäytön jälkeen lajilaatuarvostelupalkinto on tarjolla ja varmaan luonnetta laajentaessakin saisi ehkä pisteen tai pari vielä lisää
-
Tirionin vuosi 2024 on pyörähtänyt aika hitaanpuoleisesti käyntiin. Joitain varsoja on lähtenyt maailmalle ja työnimellä "kaikki tuontiponit kantakirjaan" kulkenut projekti alkaa olla loppumetreillään (onneksi!!). Oon kanssa sivuttanut hitaasti kotiin jääviä 3p. varsoja ja ai että on ihana katella poneja, joiden suku on pääosin omaa työtä ja ensi vuonna saan jo 4p. tirionlaisia uunista ulos Pitäisi kanssa kahlata B-ponien tilanne läpi ja hakea niille jälkeläispalkintoja.
Meillä on myös muutama kevätvarsa kaupan! Hieman tavallisesta poiketen myyntiin eksyi myös yksi part bred-varsa.
--
@tuire said in Welshkeskustelu:
Olen saanut sellaisen kuvan, että VWY-laatiksessa jokainen palkinto on oikeasti merkittävä eli sieltä ei ihan noin vain napsita kakkosta saatikka ykköstä.
Tähän on ainakin pyritty, että ykkösen ponit olisi oikeasti panostettuja. Kakkonen on semmoinen "hyvän perusponin" palkinto omissa silmissäni, siihen sitten lisää muita palkintoja ja cup-tuloksia niin se ykkönen on niillekin usein ihan mahdollinen. Kisapuolella menestynyt, vähän pidempisukuinen poni ilman sen kummempia tekstejä (eli siis jonkinlainen luonne ja ei pkm) on kanssa yleensä siellä kakkosen puolella pisteiden puolesta.
-
No niin, mie vähän innostuin laatuarvostelun palkintobannerien kanssa ja täältä löytyisi nyt neljä eri vaihtoehtoa Onko nämä porukan mielestä mistään kotoisin?
-
Olisiko jollain part bredin mentävää aukkoa tallissaan? Ranskis voisi varsoa vielä kertaalleen. Tämä mieliteko-ostokseni on ollu hurjan kiva projekti, ja etenkin mun nykyiseen enempi poissaolemiseen painottuvaan harrastustahtiin nähden aikas jouhevasti edennyt semmonen.
French Toast Puff, Ranskis, on 1-polvinen, koulusukuinen part bred -tamma, jonka tosin kovasti väitän olevan kenttäpeli. Se kenttäura tosin on komeasti kesken, koulupuolelta on haettu laatispalkinnot ja kaikki. VWY-II ja KRJ-III -palkittu tamma on ilmoitettu YLAn ja ponikantakirjan tilaisuuksiin sekä menee aikanaan kenttälaatikseen, kunhan saisi nuo sijat kasaan. Vaikka ensisijaisesti toivonkin Ranskikselle kenttävarsaa, kotitallinsa kun on kenttätalli, niin koulupainotteinenkin varsa passaa. Oreja multa löytyy aika ohuesti, oikeastaan vain Crown Clown, joka on ihan puutarhatonttuosastoa ko on niin pieni. Eikä tuo kapasiteettikaan ainakaan ihastuneita huokauksia herätä..
Jos varsa kiinnostaa ni huhuile jotakin kautta. Sivuilla ei todellakaan ole mikään kiire, itellänikin on kaikki levällään ja tekemättä eikä mulla kyllä noin muutenkaan ole kiire mihkään. Liisinkiin Ranskista ei saa, kasvattajanimeä ei ole. Olisi mahtavaa, mikäli varsa nimettäisiin edes huteran aasinsillan kautta jälkiruokateemalla! Voin kirjoittaa luonteen, aikataulu vain sitten on "jouluna tai juhannuksena", enkä tosiaan tarkoita tulevaa juhannusta..
@Tuire Vanha vanha juttu, mutta kivoilta näyttävät!
-
@lissu-t ihana toi Ranskiksen kutsumanimi t: nimiin ihastuja
-
@lissu-t MINÄMINÄ! Ja tuo puutarhatonttu käypi kyl isäksikin Varsinki jos keksit jotai kivoja nimiehdotuksia nii saisin tästä asukkaan Elfsworthiin. Vaikka sil oiski vähä isonnäppärä poniprossa nii haitanneeko tuo.
-
@Minni Kiitos!
@sabo Oho, sepä oli nopiaa ja helppoa. Ehdottomasti varsa sulle! Ja voi kuule olla et näillä eväin varsan poniprosentti on pienin ongelma, tie millanen kaikkeen tympääntynyt, juro vetelys sieltä oikein tuleekaan. Olisin itse varmaan tosi tylsä ja nakkaisin jonkun jälkkärinimen (Baba au Rhum, Crêpe Suzette, Dacquoise, Pirate Coins, Rijstevlaai.. onhan näitä kakuista karkkeihin) tai hyppäisin ihan sirkusjunaan jonkun Pie Attackin kanssa. En tainnu auttaa yhtään.
-
Mä voisin kysellä oisko kellään myynnissä mitään kivaa ponia joka voisi sopia tähän kuvaan?
Mitään sen suurempaa ajatusta/suunnitelmaa mulla ei ponista oo, oon vaan pohtinut jotta kuva vois sopii parhaiten ehkä jollekkin D:lle
-
@minni said in Welshkeskustelu:
Mä voisin kysellä oisko kellään myynnissä mitään kivaa ponia joka voisi sopia tähän kuvaan?
Kuvan poni on selkeimmin A-sektion edustaja, cobia tuosta ei kyllä saa edes voissa paistamalla
-
@elen Tuolla ei siis ollu mitään tarkempaa määrettä silloin kun sen ostin mut jotenkin ajattelin et vois sopii D:ksi. Minä en näistä mitään ymmärrä kun en oo niin paljon perehtyny