Yleislaatuarvostelu - YLA
-
@sonja said in Yleislaatuarvostelu - YLA:
Tähän vielä yksi yleinen kommentti nyt, kun heinäkuun tilaisuuden pisteytys on julki. Sieltä meinaan hyvin selkeästi paistaa, miksi pisteytys täytyy korjata nyt eikä myöhemmin :'D
Siellä on kaksi hevosta, joilla ei ole sivuillaan juuri mitään muuta kuin kilpailusijoituksia, ja he ovat molemmat YLA1 käsittämättömällä yli 170 pisteen saaliilla. Ei ole yleislaatua tämä, ei alkuunkaan.
Lisäksi YLA1-palkintoja on ylipäänsä prosentuaalisesti periaatteessa aivan liikaa, koska todella moni hevonen saa aivan älyttömiä pisteitä juurikin kilpailu- ja jalostusosiosta. Osa muista osioista on keskivertoa heikompia, eli periaatteessa puhuttaisiin YLA2-hevosista, mutta lisäpisteillä saa kompensoitua liikaa.
Tuomaroinninkaan kannalta ei ole kovin mieluisaa, että yksi osa-alue voi kumota koko muun tuomaroinnin merkityksen. Joten tää pitäisi saada kyllä korjattua. Ja lisäksi aina ihmettelen, että kisoihin ilmoittautuminen ja niiden listaaminen on panostusta jotenkin erityisellä tavalla. Esim. yhden kuvan piirtämiseen voi mennä paljon enemmän aikaa, kuin 150 osallistuminen rypäisiin ja kisoijen listaamiseen sivulle.
-
@tiikeri tässä on kyllä sitten käynyt joku näppäilymoka kun oon saattanut välillä laskea pisteitä keskellä yötä työvuoron jälkeen heitätkö vaikka yv:tänettä mikä hevonen kyseessä niin käyn korjaamassa pisteet.
Pisteet korjattu, näköjään sormet ollut taas ajatuksia nopeammat ja osuneet väärälle näppäimelle huomaamatta ️
-
@yla Entäs minun hevosten pisteiden korjaus?
-
@veerar mä käyn korjailemassa ne myös
Yritän myös viimeistään perjantaina saada syyskuun tulokset julki koska sen jälkeen IRL elämä näyttää siltä että ainakaan viikkoon ei taida taas elämään mahtua muuta ku toive unesta ja paljon töitä
-
@veerar said in Yleislaatuarvostelu - YLA:
fwb-o. Iwillthinkaboutit Thrill VH20-031-0100 > 68,87
nvh-o. PP's Vigrid VH20-053-0001 > 75,62
isl-o. Birkir frá Jón VH20-030-0016 > 64,37mun hevosten pisteet oli yllämainitut ja nyt ne on korjattu näin:
fwb-o. Iwillthinkaboutit Thrill > 68,875
nvh-o. PP's Vigrid > 75,625
isl-o. Birkir frá Jón > 64,375Ei oo musta vieläkään oikein, vai onko?
-
@veerar nuo ovat ne pisteet mitkä tuomarilta sain ja mitkä pyöristin ylöspäin. Mä en tarkemmin osaa vielä sanoa siitä että miten kys. tuomari on päätynyt tuollaiseen pistemäärään, mutta tuollaiset pisteet kuitenkin sain tuomarilta silloin kuin pisteet mulle tuosta tilaisuudesta on lähetetty
-
@yla Vaikuttaa siltä, että osa pisteistä on laskettu kertoimella 0,025 koska millään muulla tavalla ei noita tuhannesosia ei tule...
(Tai mahdollisesti 0,125 tai vastaava)
Mikä taas tarkoittaisi, että hevosella on liian vähän kisapisteitä? -
@anarchy said in Yleislaatuarvostelu - YLA:
Mikä taas tarkoittaisi, että hevosella on liian vähän kisapisteitä?
Joka tarkoittaa väärin laskettuja kisapisteitä, joita ei ylläpito halua ilmeisesti korjata
-
Syyskuun tulokset tulleet
Tässä tilaisuudessa pisteet on hieman eri formaatissa.
Jatkoon vai paluu vanhaan?
-
@yla Mulle osui silmään, että miksi Keno Gemillä ei ole ollenkaan kilpailupisteitä, vaikka se on kilpaillut?
-
@nicky valitettavasti ori koki jääviys syistä johtuvan nollan, tokikaan se ei orin palkintoa muuttanut
-
Kisapisteissä on taas noita 0,025 pisteitä jotka ei oo mahdollisia (?). Näyttäis olevan näppäilyvirhe eli pitäisi olla esimerkiksi Fia's Sunlightilla 18,25
Mun mielestä tuo taulukko on tuollaisenaan hieman epäsiisti. Olisiko parempi tuollainen erillinen pfd niinkuin esimerkiksi SLAn tilaisuuksissa on? Jos siis haluaa taulukkomuodossa nuo tulokset esittää
-
@mari-h pdf on mahdollista jos mä vaan opin sellaisen tekemään, välillä vähän tällaisten kanssa
-
@yla taulukossa tiedosto > lataa > pdf
-
@alaera ah se oli noin helppoa… toki mulla se tallentaa .pdf:än .xlx:nä
-
@yla onko siellä samassa tiedot napin takana semmosta kohtaa missä lukee muunna google docs tiedostoksi tms? Taulukon kun muunnat niin sit pitäis antaa tallentaa pdf-tiedostona jos ei nyt anna sieltä vaihtoehtoa.
-
@alaera löysin oikean version, olin tallentanut niin .pdf kuin myös tuon .xlx version jostain syystä. Nyt kuitenkin .pdf taulukko tuloksissa
-
@yla said in Yleislaatuarvostelu - YLA:
@nicky valitettavasti ori koki jääviys syistä johtuvan nollan, tokikaan se ei orin palkintoa muuttanut
Anteeksi kuinka? Nollat annetaan vain esim. luvattomien kuvien tai sellaisten (säännöissä mainittujen tai muuten ymmärrettävien) syiden vuoksi, muuten hankitaan varatuomari tai vaikka varatuomarin varatuomari. Ihan sama onko kyseessä ylläpitäjän, tuomarin vai ns riviosallistujan hevonen, nollapisteet ilman pätevää syytä ei ole vaihtoehto. Vaikutti se nolla palkintoluokkaan tai ei.
Virheitä toki sattuu ja ne nyt eivät ole mitään haudanvakavia, ihmisille nyt sattuu kaikkea unohduksista näppäilyvirheisiin.
-
@lissu-t nolla johtuu siis täysin siitä että en itse kokenut oikeutetuksi tuomaroida oma hevostani joten sen vuoksi se sai nollat kisoista kun arvostelin puuttuvia pisteitä.
Kyseinen hevonen olisi muutenkin jäänyt palkinnotta joten menetys ei onneksi ole iso
-
@yla Pointti onkin se, että jos ei itse voi tuomaroida niin sitten joku muu tuomaroi. Minäkin kysyn aina jotakuta muuta tuomaroimaan nelivuotiaiden luonnepisteet SV:ssä, mikäli mukana on omia hevosiani / jollain osallistujalla on kirjoittamani luonne. Ratkaisu ei ole jättää omia tai muiden hevosia jostain osiosta nollille jääviyssyyn varjolla, vaan silloin joku toinen ((vara)tuomari, satunnainen auttava käsi) tuomaroi ne.