Welshkeskustelu
-
@elli-l hihii sepä se! Onpas ihana nähdä vielä vanhoja kasvatteja elossa Mun pitää tässä metsästää kaikki nuo vanhat kasvatit jostain tuonne tekeillä olevalle kasvattilistalle.... Ajattelin listata myös Fjellgårdin welsh kasvatit tuonne, kun oli ns. sisartalli
-
Woohoo, Tirion alkaa taas olla kasassa Tuon lisää A-C -poneja pikkuhiljaa tässä, mutta nyt vain kisaillaan, näytellään ja ootellaan ekan satsin kantakirjaustuloksia. Pitäisi laittaa ekat NJ/VSN:kin tulille tässä kunhan saan kutsut kasaan.
-
Minkä painotteisia poneja sä tarvitsisit omien ponien jalostukseen?
Tähän jos saa lisää vastauksia, niin voi hyvillä mielin päättää uusien welshien painotukset!wC-t. Elain Tegan Morus
wC-o. Elain Nathan Huey
wD-t. Siôn Rhosllannerchrugog Glew
wD-o. Siôn Trevyn Cynbel -
@alina mun mountainponit ja C-sektion edustajat on pääsääntösesti yleispainotteisia (koulu-este, joku harva toimii myös valjakkoponina). D-ponit on koulupainotteisia, mutta niitä en sillä tavalla kasvata. Eniten mun ponit kiertää näyttelyitä (en vaa muista ilmottaa niitä niihin). Muuten kisailen sen 20 sijaa per laji. Näistä harva käy yhtään missään laatiksissa, kantakirjaan kyllä kaikki, joiden kuvat siihen soveltuu. En tiedä auttoiko tää vastaus sinällään, mutta siis ratsuja kaikki tyynni.
-
@alina koulu- ja este
-
This post is deleted! -
Pitkästä aikaa intoilen ponin suvusta ihan intopinkeänä ja suunnitelmat surisee päässä. Cedion Calon Y Seren, 3. polven oma kasvatti ja suvultaan ihanan erilainen.
-
mulla on ehkä pieni welshtalli rakenteilla katotaan saanko mitään esittelykelpoista ikinä aikaiseksi
-
@alina mä en ole kovin nuuka painotusten suhteen. Enemmän merkkaa suku ja ponin oma nimi. Mulla suurin osa poneista on estepainotteisia. Kaikki tosin kilpailee myös ainakin sen 20 sijoitusta kouluakin ja A-sektion ponit kilpailee kaikki ainakin vähän valjakkoa.
Yritän tässä hirveällä tohinalla saada kasvattilistaa vuoden 2021 osalta pakettiin. Saa nähdä ehdinkö saada loputkin tänä vuonna syntyneet kasvatit rekisteriin tämän vuoden puolella!
-
Oon ihan sydämenkuvat silmissä tämän komistuksen kanssa. Innolla ootan, että päästäisiin näyttelyihin ja kokeilemaan myös VSN:n käyttöluokkia.
Tirioninkin eka isompi ponisatsi on nyt päätellyt uransa kilparadoilla ja teen alustavia suunnitelmia jo ensimmäisestä varsasatsista. Pitää vain yrittää pysyä suunnitelmissaan ja estää projektia paisumasta liikaa liian nopeasti. Menin kyllä jo ostamaan ekat yksipolviset ponitkin talliin, joten teoriassa voisin laittaa muutaman varsan myyntiin alkuvuodesta Pidän siitä kiinni, että meiltä lähtee ainoastaan vain minimissään kaksipolvisia varsoja maailmalle. Pitkän ajan tavoitteena meillä on saada Tirionille ainakin Golden Class Welsh Breeder -kasvattajapalkinto
-
Mulla olisi kaksi wD tammaa tarjolla jalostukseen. Itellä ei ole sopivia oreja. Liisaus onnistuu myös. Molemmat ktk-palkittuja.
Rushock Raggedy Rapunzel & Crafnant Rhagnell -
@turjake kivat tammat sulla!
-
@turjake voih miks ma lupasin itselleni etten shoppaile mitaan. naista ois meinaa tosi kiva saada varsat
-
noniin, uskaltaakohan tätä esitellä mä ajattelin pysyä A- ja B-sektioissa, mutta sijoitin tonne myös pari muuta "väärän" rotuista yksilöä. tästä huomaa kyl hyvin, kummasta sukupuolesta pidän enemmän...
mietin, jaksaisinko siirtää knockturnin B-welshit tonne toisaalta ois kiva et kaikki on tuolla, mutta toisaalta 1) en jaksa, ja 2) tykkään et ne on knockturnissa jostakin syystä
-
@indy todellakin kelpaa esitellä ja welshit saman katon alle niin on hyvä poppoo kasassa! mulla on päinvastainen ongelma, mul on tallissa pelkkiä tammoja ja niistä pitäs sit varsoja tehdä, oivoivoi
-
@indy söpö tallin alku!
-
@dani oreja on yleensä onneks helpompi lainata muilta ehkä mä siirtelen noi sit kun jaksan tän vuoden aikana joskus. sulta pitikin kysyy et onko paraatiponien ponilistaus ajan tasalla? haluan varsan! ja sulla on muka vaan yks B-ori?!
-
@indy se on totta mut ei niitä sopivia orejakaan aina ihan joka orrella istu hahaa ei todellakaa oo päivitetty moneen vuoteen. joutuu valitettavasti penkoo vrl profiilista
-
@dani no näin mä ajattelinkin mä rupeen kaivuuhommiin ja laitan sulle jotain viestii jossain vaiheessa!
-